Igen, így van, nincs itt semmiféle elírás vagy sajtóhiba, a házalás ismét bekerült egyes MLM-ezők "eszköztárába"...
Bizonyára emlékszel még a kilencvenes évek második felében az akkori MLM-ezőkről készült TV-riportokra. Még ma is tisztán felidézhetően előttem van az a képsor, amikor egy irodaépület hosszú folyosóján ajtóról ajtóra kopogtató nénit mutattak, aki különféle MLM vállalatok termékeit cipelte magával a kis szatyrában. (Abban az időben ugyanis még nem őrizték biztonsági szolgálatok emberei az irodaházak portáit, és bárki szabadon ki-be járkálhatott. Szinte kötelező feliratként volt megtalálható az irodák ajtajain a "Házaló ügynököknek belépni tilos!" figyelmeztetés.)
Többen - a pár héttel korábban elbocsájtott alkalmazottak közül - ilyen módon igyekeztek a vállalatuknál eltöltött hosszú idő alatt megszerzett kapcsolati tőkéjüket pénzre váltani.
Ma hasonló jelenségnek lehetünk a szemtanúi, igaz ez alkalommal a legújabb médium az internet teremti meg a feltételeket a "modern házaláshoz".
A következő dolgot figyelhetjük meg: Sokan azon MLM-ezők közül, akik éveken keresztül óriási erőfeszítéseket téve, kézzel-lábbal tiltakoztak az ellen, hogy őket házaló ügynöknek nevezzék, és azzal indokolták a tevékenységük egyediségét, hogy ők csak ismerősöknek ajánlják a megkedvelt termékeiket. Tehát idegenekhez bekopogtatásról szó sincsen az ő gyakorlatukban... mondták az ebben kétkedőknek.
Napjainkban - ugyanezek a személyek - gátlástalanul hajlandók bárki ismeretlennek megküldeni a kéretlen lim-lom e-mailjeiket, a bennük található, csábító termékeladási ajánlatukkal.
Arról van ugyanis szó, hogy az internetes eszközök alkalmazása mellett döntő MLM-ezők, a reménybeli vásárlóikkal és munkatárs jelöltjeikkel való kapcsolatfelvétel megkönnyítése érdekében, a honlapjaikon vagy blogjaikon a lehető legtöbbféle módon igyekeznek megadni a címadataikat (telefon, skype e-mailcím, iwiw, myvip, netlog, twitter vagy facebook stb. adatlapok).
Ezzel egy igazi "aranybányát" kínálnak fel az őket kéretlen ajánlataikkal elárasztó amatőr "kollégáik" számára. Hiszen elegendő csak az interneten rákeresniük az otthonról való munkalehetőséget kínáló honlapokra, és ingyen, rengeteg reménybeli vásárló- és munkatársjelölt adatait kaphatják így meg.
Ennek lett aztán az eredménye mára az, hogy az MLM-ezők nem kevés kéretlen "üzleti ajánlatot" tartalmazó e-mailt kapnak naponta a postaládáikba és nem győzik azokat onnan - olvasatlanul - kitörölni.
Van aki, emiatt szándékosan automata válaszadásra állítja be a levelezőprogramját, hogy viszont ajánlatával "kínálja meg" a neki ilyen témában e-mailt küldő ismeretlen személyeket.
Miért is kerül sor erre a modern házalásra?
Bizonyára azért, mert az emberek nem értik az új internetes eszközök alkalmazásának a lényegét, és megfelelő szakmai ismeretek hiányában, téves hiedelmeikre alapozva igyekeznek azokat a hasznukra fordítani.
A szponzorok felelőssége természetesen itt is felmerül. De mit várhatunk el egy olyan iparág "vezetőitől", ahol az előző évek gyakorlatának köszönhetően leggyakrabban a "vak vezeti világtalant" alapelv érvényesült. Olyan személyek igyekeztek marketing tevékenységre oktatni másokat, akik előzetesen semmiféle ilyen irányú szakmai képzésben sem részesültek.
A modern és igen hatékony internetes eszközöket használni igyekvő MLM-ezők döntő többsége, véleményem szerint az alábbi két fő HIBÁT követi el az internetes megjelenése során:
1.) Ahol csak képesek az interneten megjelenni, mindenhol a kapzsiság hatja át a cselekedeteiket. Gyakorlatilag semmivel és senkivel sem törődve, kizárólag a saját anyagi hasznuk mielőbbi növelésére összpontosítják a figyelmüket. Igen jól tükrözik az ilyen személyek törekvéseit a közösségi oldalakon (pl. az iwiw üzenő falán) rendszeresen megjelenő termékreklámok, vagy az azonnali vásárlásra "ösztönző" otromba eladási ajánlatok.
Ennek lesz aztán az eredménye az, hogy a megtalált kiskutyákat befogadó gazdikat kereső felhívások között, gyakran olvashatjuk a világhírű MLM vállalatok prémium kategóriás étrendkiegészítő termékeinek vásárlására buzdító reklámszövegeket is. (Olyan ez, mint pl. az egyes élelmiszerboltokban vagy kollégiumokban található hirdetőtáblákra kitűzött kis hirdetőcédulák...)
A kéretlen e-mailekben megfogalmazott, gyors meggazdagodást "garantáló" internetes módszerekről is már szinte mindenkinek volt alkalma bőven tudomást szerezni. Más kifejezést használva, "tele van már velük a hócipőnk"!
2.) Az MLM-ezők másik csoportjába azok tartoznak, akik remekelnek az internetes közösségekben való ismerkedésben, és tucatjával tesznek szert újabbnál újabb ígéretes kapcsolatra. Ők azonban képtelenek új vásárlókra vagy hálózatépítő munkatársakra átváltani ezeket a frissen kialakított személyes kapcsolataikat.
Eljött az idő arra, hogy alapvető változások kövezzenek be ezen a területen. Úgy gondolom, hogy mindazok, akik már valamilyen módon eddig kapcsolatba kerültek az online MLM eszközeivel és módszereivel, egyetértenek velem abban, hogy a megoldást ez utóbbiak profi módon való alkalmazásának elsajátítása fogja jelenteni.
A közelmúltban olvastam Dale CALVERT-től egy ide vágó idézetet:
Bizonyára emlékszel még a kilencvenes évek második felében az akkori MLM-ezőkről készült TV-riportokra. Még ma is tisztán felidézhetően előttem van az a képsor, amikor egy irodaépület hosszú folyosóján ajtóról ajtóra kopogtató nénit mutattak, aki különféle MLM vállalatok termékeit cipelte magával a kis szatyrában. (Abban az időben ugyanis még nem őrizték biztonsági szolgálatok emberei az irodaházak portáit, és bárki szabadon ki-be járkálhatott. Szinte kötelező feliratként volt megtalálható az irodák ajtajain a "Házaló ügynököknek belépni tilos!" figyelmeztetés.)
Többen - a pár héttel korábban elbocsájtott alkalmazottak közül - ilyen módon igyekeztek a vállalatuknál eltöltött hosszú idő alatt megszerzett kapcsolati tőkéjüket pénzre váltani.
Ma hasonló jelenségnek lehetünk a szemtanúi, igaz ez alkalommal a legújabb médium az internet teremti meg a feltételeket a "modern házaláshoz".
A következő dolgot figyelhetjük meg: Sokan azon MLM-ezők közül, akik éveken keresztül óriási erőfeszítéseket téve, kézzel-lábbal tiltakoztak az ellen, hogy őket házaló ügynöknek nevezzék, és azzal indokolták a tevékenységük egyediségét, hogy ők csak ismerősöknek ajánlják a megkedvelt termékeiket. Tehát idegenekhez bekopogtatásról szó sincsen az ő gyakorlatukban... mondták az ebben kétkedőknek.
Napjainkban - ugyanezek a személyek - gátlástalanul hajlandók bárki ismeretlennek megküldeni a kéretlen lim-lom e-mailjeiket, a bennük található, csábító termékeladási ajánlatukkal.
Arról van ugyanis szó, hogy az internetes eszközök alkalmazása mellett döntő MLM-ezők, a reménybeli vásárlóikkal és munkatárs jelöltjeikkel való kapcsolatfelvétel megkönnyítése érdekében, a honlapjaikon vagy blogjaikon a lehető legtöbbféle módon igyekeznek megadni a címadataikat (telefon, skype e-mailcím, iwiw, myvip, netlog, twitter vagy facebook stb. adatlapok).
Ezzel egy igazi "aranybányát" kínálnak fel az őket kéretlen ajánlataikkal elárasztó amatőr "kollégáik" számára. Hiszen elegendő csak az interneten rákeresniük az otthonról való munkalehetőséget kínáló honlapokra, és ingyen, rengeteg reménybeli vásárló- és munkatársjelölt adatait kaphatják így meg.
Ennek lett aztán az eredménye mára az, hogy az MLM-ezők nem kevés kéretlen "üzleti ajánlatot" tartalmazó e-mailt kapnak naponta a postaládáikba és nem győzik azokat onnan - olvasatlanul - kitörölni.
Van aki, emiatt szándékosan automata válaszadásra állítja be a levelezőprogramját, hogy viszont ajánlatával "kínálja meg" a neki ilyen témában e-mailt küldő ismeretlen személyeket.
Miért is kerül sor erre a modern házalásra?
Bizonyára azért, mert az emberek nem értik az új internetes eszközök alkalmazásának a lényegét, és megfelelő szakmai ismeretek hiányában, téves hiedelmeikre alapozva igyekeznek azokat a hasznukra fordítani.
A szponzorok felelőssége természetesen itt is felmerül. De mit várhatunk el egy olyan iparág "vezetőitől", ahol az előző évek gyakorlatának köszönhetően leggyakrabban a "vak vezeti világtalant" alapelv érvényesült. Olyan személyek igyekeztek marketing tevékenységre oktatni másokat, akik előzetesen semmiféle ilyen irányú szakmai képzésben sem részesültek.
A modern és igen hatékony internetes eszközöket használni igyekvő MLM-ezők döntő többsége, véleményem szerint az alábbi két fő HIBÁT követi el az internetes megjelenése során:
1.) Ahol csak képesek az interneten megjelenni, mindenhol a kapzsiság hatja át a cselekedeteiket. Gyakorlatilag semmivel és senkivel sem törődve, kizárólag a saját anyagi hasznuk mielőbbi növelésére összpontosítják a figyelmüket. Igen jól tükrözik az ilyen személyek törekvéseit a közösségi oldalakon (pl. az iwiw üzenő falán) rendszeresen megjelenő termékreklámok, vagy az azonnali vásárlásra "ösztönző" otromba eladási ajánlatok.
Ennek lesz aztán az eredménye az, hogy a megtalált kiskutyákat befogadó gazdikat kereső felhívások között, gyakran olvashatjuk a világhírű MLM vállalatok prémium kategóriás étrendkiegészítő termékeinek vásárlására buzdító reklámszövegeket is. (Olyan ez, mint pl. az egyes élelmiszerboltokban vagy kollégiumokban található hirdetőtáblákra kitűzött kis hirdetőcédulák...)
A kéretlen e-mailekben megfogalmazott, gyors meggazdagodást "garantáló" internetes módszerekről is már szinte mindenkinek volt alkalma bőven tudomást szerezni. Más kifejezést használva, "tele van már velük a hócipőnk"!
2.) Az MLM-ezők másik csoportjába azok tartoznak, akik remekelnek az internetes közösségekben való ismerkedésben, és tucatjával tesznek szert újabbnál újabb ígéretes kapcsolatra. Ők azonban képtelenek új vásárlókra vagy hálózatépítő munkatársakra átváltani ezeket a frissen kialakított személyes kapcsolataikat.
Eljött az idő arra, hogy alapvető változások kövezzenek be ezen a területen. Úgy gondolom, hogy mindazok, akik már valamilyen módon eddig kapcsolatba kerültek az online MLM eszközeivel és módszereivel, egyetértenek velem abban, hogy a megoldást ez utóbbiak profi módon való alkalmazásának elsajátítása fogja jelenteni.
A közelmúltban olvastam Dale CALVERT-től egy ide vágó idézetet:
"A kilencvenes évek közepén használt technikákkal próbálkozni
egy gyarapodó, fejlődő, termékforgalmazó hálózat kialakításakor
az új évezredben gazdasági öngyilkosság."
egy gyarapodó, fejlődő, termékforgalmazó hálózat kialakításakor
az új évezredben gazdasági öngyilkosság."
Amennyiben valaki komolyan szeretné elsajátítani ennek a szakmának az alapvető ismereteit, és szilárd - másoknak is továbbadásra alkalmas - szakmai tudásra kíván szert tenni, érdemes magáévá tennie az önmaga képzésébe való befektetés elvét.
Hiszen, ha az átlagtól eltérő, magasabb életminőséget szeretnénk önmagunk és családtagjaink számára biztosítani, akkor ehhez az átlagtól eltérő ismereteket kell megszereznünk és az átlagtól eltérő képességeket kell elsajátítanunk. Az online MLM-ben mindezekre korlátlan lehetőségek állnak rendelkezésünkre.
Most egy ebbe a témába vágó tanfolyamra szeretném a figyelmet felhívni.
A részletekről ITT lehet tájékozódni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése