Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2009. március 11., szerda

Szavak, melyek igazán hatnak

"A kommunikációs folyamatot nem lehet lerövidíteni. Ezért a tanításnak mindig az első lépésnek kell lennie." (Dr. Frank LUNTZ)

Mindaz, amit a fenti idézet állít érvényes az eladásra is , amelyben a tanítás szintén fontos szerepet játszik.

A kérdés abban rejlik, hogyan alkalmazzuk a tanítási összetevőt abban az esetben, amikor a megoldásunkat igyekszünk összekapcsolni a reménybeli vásárlónk vagy a hálózatunkhoz csatlakozni kívánó munkatársjelöltünk igényeivel?

Vajon neked is szinte be nem áll a szád, amikor a termékeidről vagy az üzleti lehetőséged felkínálásáról beszélsz az érdekődőiddel, illetve állandóan csak eladsz, eladsz és még intenzívebben igyekszel eladni?

Vagy inkább egy olyan közelítésmódot és kifejezéseket használsz, amelyek lehetővé teszik a beszélgetőpartnered számára, hogy saját maga jöjjön rá a dolgokra, ő fedezze fel, hogy miről van szó és világosítsa fel önmagát...

Azt sikerül-e nála elérned, hogy ő eszméljen rá és kiáltson fel, hogy "Nohát, nem is gondoltam volna, hogy erről van szó!" és találjon rá az érzelmi és logikai következtetésekre, amelyek segítségével képes lesz majd önmagát meggyőzni a jelenlegi helyzete megváltoztatásának szükségességéről?

Winston Churchillnek tulajdonítják a következő mondást:

"Imádok tanulni, de utálom, ha valamit a számba rágnak."

Mindenesetre tény az, hogy az emberek mintegy 75 %-ának ugyanez a véleménye. Nem szeretik, ha valamit a szájukba rágnak... de... nagyon szeretnek tanulni!


"Sajnos, úgy tűnik, hogy az annyira beszélni szeretők tömegének, akiknek szinte be nem áll a szájuk, igen meghatározó befolyásuk van a kommunikáció témájában kiadásra kerülő szakirodalomra." (Michael OLIVER)

Miért van ez így? Azért, mert az ő személyiségtípusuk bármelyik másikhoz képest rendszerint sokkal inkább tolakodó, rámenős, nyers és bizonyítgató. Ők mindig magasabbra emelik a hangjukat, és gyakrabban hallatják is azt.

És abban az esetben, ha a hallgatóság 75 %-át képezők nem figyelnek oda arra, amit ők mondani akarnak, vagy nem csinálják azt, amit ők javasolnak, érdekli ez őket egyáltalán? Dehogy! Egészen jól érzik magukat a maradék 25 %-ot képviselők társaságában.

És akkor mindez, mit jelent a számodra?

Ha te is a 25 %-ot képviselők közé tartozol, jobban teszed, ha egy kicsit visszafogottabb lennél és lágyabb hanghordozással beszélnél az emberekkel, hogy magadhoz vonzhasd a maradék 75 %-ot!

Ha viszont a 75 %-ot alkotók soraiba tartozol, akkor bizonyára képes vagy az emberek jóval népesebb csoportjával szót érteni, és ezért sokkal jobbak lesznek a sikeresélyeid.
Ennek érdekében érdemes lenne alaposabban tanulmányoznod az "Ügyfélbarát Marketing" módszer titkait.

Ez az a módszer, amellyel olyan helyzetet tudunk előállítani, amelyben a reménybeli vásárlóink "önmaguknak adják el" a termékeinket!

Ezáltal, képességeid csiszolását folytatva, egyre eredményesebb lehetsz az embereknek nyújtott segítő szolgáltatásaidban, melynek következtében ők majd egyre hatékonyabban lesznek képesek tanítani és befolyásolni önmagukat, a megváltoztatásuk érdekében.
Arról van itt szó, hogy a szavak megfeleő sorrendbe állításával és együttműködésünket tükröző hanghordozással történő kiejtésével szinte "mágikus hatást" gyakorolhatunk a beszélgetőpartnereinkre.
Az ügyfélbarát marketing fogalmának megértését elősegítő számos gondolat található az "Online MLM 2.0" című e-bookom egyik fejezetében.

Nincsenek megjegyzések: