Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2009. március 26., csütörtök

Mit válaszolok, amikor a munkatársaim azt kérdezik, hogy…?

"Hogyan lehet elérni azt, hogy az érdeklődőim is ugyanúgy meglássák az "átfogó képet", mint ahogyan én már látom azt?"

"Mit válaszoljak azoknak a jelentkezőknek, akik azt mondják, hogy ők nem akarnak eladni?"

"Béla, mi a legjobb válasz arra, a kérdésre, amikor gyanakvóan felteszik az emberek, hogy "Ez valamiféle piramis játék, ugye"? Csak nem MLM-ről lenne itt most szó?"

Ezeket a kérdéseket találomra választottam ki az e-mail postaládámból, és a válasz valamennyire szinte ugyanaz. De mielőtt a választ megadnám rájuk, szükséges néhány gondolatot megemlítenem.

Ebbe a szakmában a munkatársaink toborzása során, talán az egyik legnehezebb feladatot pontosan az jelenti, hogy legyen meg bennünk a lelkierő egyszerűen "NEM-et mondani".

Javaslom, hogy mégegyszer olvasd át a fenti kérdéseket és vedd észre azt, hogy mi a közös bennük...

Rájöttél a dologra?

Valamennyi esetben a keményen dolgozó MLM-ező képtelen megszabadulni az alkalmatlan munkatársjelöltjétől.

Érdemes jól az eszedbe vésni... Egy igazi MLM-ezőnek NEM az a célja, hogy bárkit beléptessen a hálózatába, hanem az, hogy a "MEGFELELŐ" SZEMÉLYEKET toborozva bővítse a csapatát.

A "megfelelő" személy az, akiben egy erős vágy ég a saját otthonról végezhető vállalkozása beindítására, és már észrevette az "átfogó képet".

A "megfelelő" személy nagyon is jól tudja, hogy mi az MLM. Mivel ő már elvégezte a "házi feladatát" és elolvasta az alapvető szakirodalmat. Megnézte az ide vonatkozó DVD-ket, meghallgatta a hangfelvételeket és elolvasta a nélkülözhetetlen könyveket.

A "megfelelő" személy tisztába van azzal, hogy nevetséges lenne előhozakodnia azzal a feltétellel, hogy a saját vállalkozását úgy szeretné beindítani, hogy "neki ne kelljen eladni", mivel ő "irtózik az eladástól".

A "megfelelő" személy nagyon jól tudja, hogy egy vállalkozás beindításához pénzre, kitartásra és áldozatok meghozatalára van szükség.

A "megfelelő" személy nem nyafog, nem panaszkodik, és nem keres kifogásokat sem.

Nézzük meg akkor most, hogy én mit szoktam válaszolni a fenti kérdésekre...


"Hogyan lehet elérni azt, hogy az érdeklődőim is ugyanúgy meglássák az "átfogó képet", mint ahogyan én már látom azt?"


Az érdeklődőinket képtelenek vagyunk bármire is rávenni, és nincs is erre szükségünk. Az erős vágynak náluk már meg kell lennie, és azt mi, vagy bárki más képtelen bennük felébreszteni. Az csak az adott személyben keletkezhet és jelen kell már benne lennie, amikor összetalálkozunk az illetővel.

Válasz: "Peti, köszönöm szépen, hogy ennyi időt velem eltöltöttél, de úgy gondolom, hogy ez a dolog nem neked való."


"Mit válaszoljak azoknak a jelentkezőknek, akik azt mondják, hogy ők nem akarnak eladni?"


Az eset ismét hasonló. Egy olyan személynek a hálózatunkba toborzásával próbálkozni, aki egy ilyen kérdést tesz fel nekünk hiábavaló erőfeszítés. Az illető nyilvánvalóan nem való erre a tevékenységre és nyugodtan útjára lehet őt engedni.

Válasz: "Peti, köszönöm szépen, hogy ennyi időt velem eltöltöttél, de úgy gondolom, hogy ez a dolog nem neked való."


"Béla, mi a legjobb válasz arra, a kérdésre, amikor gyanakvóan felteszik az emberek, hogy "Ez valamiféle piramis játék, ugye"? Cs
ak nem MLM-ről lenne itt most szó?"


Ezt azok a személyek szokták megkérdezni, akik "szeretnének" otthoni munkával pénzt keresni, de eszük ágában sincs tenni bármit is annak érdekében. Ha hajlandók lettek volna érdemben cselekedni, akkor már elvégezték volna a felderítő munkát, hogy rájöjjenek arra az alapvető különbségre, ami megkülönbözteti az MLM-et a piramis játékoktól.

Bizonyára tudod már a válaszomat, és íme, a véleményem ezzel kapcsolatban...

Te valószínűleg nem ilyen módon válaszolsz a fenti kérdésre, de szinte mindegy, hogy mit is mondasz az illetőnek. Az ilyen típusú személyek nem azok, akikkel érdemes jobban összeismerkedned.

Nyugodtan megválhatsz tőlük!

Ezekkel a saját "típus válaszaimmal" szerettem volna segíteni neked azt az észjárást elsajátítani, illetve egy olyan mentális edzettségi állapotra szert tenni, ami nélkülözhetetlen az eredményes MLM-ezéshez.

Érdemes emlékeztetned önmagadat arra, hogy a "kincses láda kulcsa" (az anyagi függetlenség megszerzésének módszere a XXI. században) a mi kezünkben van, és hogy kit tartunk alkalmasnak arra, hogy az időnket, energiánkat és tudásunkat belefektessük, azt kizárólag mi döntjük el.

A kezdő MLM-ezők ott követik el a hibát, hogy - mivel még nem képesek rövid időn belül megállapítani azt, hogy számukra kik a megfelelő munkatársjelöltek - hajlandók akár órákon keresztül is "elbeszélgetni" olyan személyekkel, akikről már első ránézésre megállapítható, hogy alkalmatlanok erre a tevékenységre.

Megéri tisztában lenni az alábbi bölcs mondásban foglaltakkal:

"Az MLM nyújtotta előnyök mindenkinek jók lennének,
azonban nem mindenki lenne jó MLM-ezőnek!"

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Béla !
Nagyon jó, és irtó egyszerű tényeket sorolsz fel. Köszönet. Itt ugy éreztem magam, mint a kisdobos avatásomkor, - amit soha nem felejtek el - mert a kisdobos segíti társait :). Jó ez a felsorolás. Tudod soha nem éreztem azt mióta ismerjük egymást, hogy te pénzért teszed mindezt, te önzetlen ember vagy! Ez most nem dicséret, tény. Ezer köszönet.
Baráti üdvözlettel!
Andrea /facebook/

Névtelen írta...

Nagyon igaz, amit írsz. Mikor nagyon kezdő valaki, akkor úgy érzi, hogy amikor egy ilyen munkatárs jelölt elmegy, akkor ő csinált valamit rosszul. Pedig csak egy olyan emberrel találkozott, aki az adott pillanatban nem érett meg az általa nyújtott információ befogadására.
Sokszor nagyon nehéz különbséget tenni a valóban rossz kommunikáció következményei és az eleve nem megfelelő munkatárs elengedése között. Itt kezdődik a művészet és ezért nem lehet mindenki sikeres mlm-ező. Csak azok, akik felismerik a hiányosságaikat és pótolják.

Névtelen írta...

Béla! Gratulálok, ez egy nagyon hasznos írás. A lényeg, hogy ne vesztegesük az időnket, gyorsan minősítsük a jelöltet és ha nem alkalmas, ne pórbáljuk meg alkalmassá tenni. Ez nem vezet a kívánt eredményhez. Tapasztalataim szerint, ha egy ilyen jelöltet sikerül is meggyőzni, újra és újta meg kell ezt tennünk, hogy "életben tartsuk". De ez az üzletünk rovására megy.