"Amikor alaposan odafigyelve hallgatunk meg valakit, akkor nem csak a szavakra figyelünk oda, hanem az átadott érzelmekre is, méghozzá teljes mértékben, nem csak részlegesen." (Jiddu KRISHNAMURTI)
Néhány éve megismerkedtem az Ügyfélbarát MLM fogalmával. A frissen szerzett ismeretek azonnal mély benyomást gyakoroltak rám. Azóta is lelkes terjesztője vagyok ennek a marketing filozófiának, és igazi élményt jelent számomra a gyakorlatban is alkalmazni az alapelveit.
Mindazok, akiknek már sikerült elsajátítania ezt a korszerű módszert örömmel tapasztalják, hogy segítségével mennyire erős befolyást képesek azokra a személyekre gyakorolni, akikkel beszélgetnek, és akik valóban meg akarják őket hallgatni. Meg sem fordul a beszélgető partnereik fejében az, hogy visszautasítsák őket.
Ahelyett, hogy elmagyaráznám a dolgot, inkább javaslom, előbb végezd el az alábbi gyakorlatot és tapasztald meg saját magad, hogy miről is van itt szó! Aztán majd megbeszéljük, hogy mi is történt és, hogy mennyivel eredményesebb ez a módszer, mint a hagyományos "ügynöki duma" ami a szokásos ajánlattételre, bemutatóra és eladásra is annyira jellemző szokott lenni.
Először is javaslom, hogy gondolj valami negatív dologra, ami éppen mostanában történt veled... vagy ha most éppen jó passzban vagy, akkor idézz fel a múltadból egy esetet, amikor nagyon padlón voltál és igazán elégedetlen a körülményeiddel. Tedd ezt most meg, mielőtt tovább mennénk! Sikerült újból átélned az esetet?
Most pedig válts át valami tényleg pozitív mostanában történt élményre. Például amikor egy remek hajókiránduláson vettél részt, és minden feltétel ideális harmóniában volt, nyugalom és boldogság érzet kerített hatalmába... vagy egy fárasztó túrának a végére értél, ahol a hegycsúcsról egy káprázatos panoráma tárult eléd, és érezted, hogy most egy remek tettet sikerült véghezvinned. Milyen élmény megtapasztalni ezt a csodálatos érzést?
Ezeket a pillanatokat felidézve, segítettél önmagadnak visszaemlékezni valamire, amiről már ismeretekkel rendelkeztél. A felidézett gondolatok közül az előbbire az volt jellemző, hogy olyan érzést keltett benned, amiről szívesen lemondtál volna, viszont a második egy annyira kellemes forró érzéssel töltött el, aminek a hatása alá ismételten és örömmel alávetnéd magad.
Ez az, amit az emberek éreznek, amikor az adott pillanatban beszélgetsz velük arról hogy: Mit kedvelnek, és mivel elégedetlenek a jelenlegi helyzetükben, mit akarnak tenni azzal kapcsolatban, ha egyáltalán reagálni kívánnak a dologra, és hogyan éreznék magukat, ha annak köszönhetően sikerülne elérniük a céljaikat. Miközben velünk beszélgetnek, ők az adott témára gondolnak, és újból átélik az ismert dolgokkal kapcsolatos érzelmeiket.
Mi csupán azt tesszük, hogy előkészítjük a terepet ahhoz, hogy létrejöhessen az a kapcsolat, amely segít megérteniük, hogy a megoldásunknak köszönhetően, hogyan fog megszűnni az életükben jelen lévő negatív tényező, és miként fognak közelebb jutni a számukra legnagyobb örömet jelentő céljukhoz.
Ha mindennek nem vagy tudatában, akkor túl korán fogod majd a reménybeli ügyfeleidre zúdítani a megoldásodat, és nem adsz majd nekik alkalmat arra, hogy kapcsolatba kerülhessenek az érzéseikkel, amelyek végül is a változtatás irányában fogják őket befolyásolni.
Emlékeztetni szeretnélek arra, hogy egy adott személy az alábbi két tényezőtől függően fog megváltozni:
1. A jelenleg nehezen elviselhető helyzetéből az adott pillanatban fakadó kellemetlen érzésének mértékétől, miközben éppen arról beszélgetünk vele.
2. A változás iránti vágyának az erősségétől.
Ez az a helyzet, amikor meggyőződhetünk arról, hogy az ügyfélbarát MLM módszer lehetővé teszi azt, hogy a reménybeli vásárlóink szó szerint "rávegyék önmagukat a változtatásra". Akkor most már ugye világos, hogy miért vághatod nyugodtan sutba a "nyerő" ügynöki szövegedet!
Ezáltal ugyanis az illető nem fogja azt érezni, hogy nyomás alatt lenne (természetesen te sem éreznéd azt) és ez az, ami egy sikeres és harmonikus kapcsolat kialakulásához vezet, a végeredménytől függetlenül.
Tehát az embereknek tudnunk kell segíteni változtatni a vélt helyzetmegítélésükön, megkönnyítve azt, hogy érzelmeik felerősítésével kimozdulhassanak a jelenlegi állapotukból a számukra is kívánatos irányba. Féljenek jobban a mostani körülményeik változatlanságától, mint a változtatás irányába tett lépéseik következményeitől. Itt egy ide vágó idézet:
Néhány éve megismerkedtem az Ügyfélbarát MLM fogalmával. A frissen szerzett ismeretek azonnal mély benyomást gyakoroltak rám. Azóta is lelkes terjesztője vagyok ennek a marketing filozófiának, és igazi élményt jelent számomra a gyakorlatban is alkalmazni az alapelveit.
Mindazok, akiknek már sikerült elsajátítania ezt a korszerű módszert örömmel tapasztalják, hogy segítségével mennyire erős befolyást képesek azokra a személyekre gyakorolni, akikkel beszélgetnek, és akik valóban meg akarják őket hallgatni. Meg sem fordul a beszélgető partnereik fejében az, hogy visszautasítsák őket.
Ahelyett, hogy elmagyaráznám a dolgot, inkább javaslom, előbb végezd el az alábbi gyakorlatot és tapasztald meg saját magad, hogy miről is van itt szó! Aztán majd megbeszéljük, hogy mi is történt és, hogy mennyivel eredményesebb ez a módszer, mint a hagyományos "ügynöki duma" ami a szokásos ajánlattételre, bemutatóra és eladásra is annyira jellemző szokott lenni.
Először is javaslom, hogy gondolj valami negatív dologra, ami éppen mostanában történt veled... vagy ha most éppen jó passzban vagy, akkor idézz fel a múltadból egy esetet, amikor nagyon padlón voltál és igazán elégedetlen a körülményeiddel. Tedd ezt most meg, mielőtt tovább mennénk! Sikerült újból átélned az esetet?
Most pedig válts át valami tényleg pozitív mostanában történt élményre. Például amikor egy remek hajókiránduláson vettél részt, és minden feltétel ideális harmóniában volt, nyugalom és boldogság érzet kerített hatalmába... vagy egy fárasztó túrának a végére értél, ahol a hegycsúcsról egy káprázatos panoráma tárult eléd, és érezted, hogy most egy remek tettet sikerült véghezvinned. Milyen élmény megtapasztalni ezt a csodálatos érzést?
Ezeket a pillanatokat felidézve, segítettél önmagadnak visszaemlékezni valamire, amiről már ismeretekkel rendelkeztél. A felidézett gondolatok közül az előbbire az volt jellemző, hogy olyan érzést keltett benned, amiről szívesen lemondtál volna, viszont a második egy annyira kellemes forró érzéssel töltött el, aminek a hatása alá ismételten és örömmel alávetnéd magad.
Ez az, amit az emberek éreznek, amikor az adott pillanatban beszélgetsz velük arról hogy: Mit kedvelnek, és mivel elégedetlenek a jelenlegi helyzetükben, mit akarnak tenni azzal kapcsolatban, ha egyáltalán reagálni kívánnak a dologra, és hogyan éreznék magukat, ha annak köszönhetően sikerülne elérniük a céljaikat. Miközben velünk beszélgetnek, ők az adott témára gondolnak, és újból átélik az ismert dolgokkal kapcsolatos érzelmeiket.
Mi csupán azt tesszük, hogy előkészítjük a terepet ahhoz, hogy létrejöhessen az a kapcsolat, amely segít megérteniük, hogy a megoldásunknak köszönhetően, hogyan fog megszűnni az életükben jelen lévő negatív tényező, és miként fognak közelebb jutni a számukra legnagyobb örömet jelentő céljukhoz.
Ha mindennek nem vagy tudatában, akkor túl korán fogod majd a reménybeli ügyfeleidre zúdítani a megoldásodat, és nem adsz majd nekik alkalmat arra, hogy kapcsolatba kerülhessenek az érzéseikkel, amelyek végül is a változtatás irányában fogják őket befolyásolni.
Emlékeztetni szeretnélek arra, hogy egy adott személy az alábbi két tényezőtől függően fog megváltozni:
1. A jelenleg nehezen elviselhető helyzetéből az adott pillanatban fakadó kellemetlen érzésének mértékétől, miközben éppen arról beszélgetünk vele.
2. A változás iránti vágyának az erősségétől.
Ez az a helyzet, amikor meggyőződhetünk arról, hogy az ügyfélbarát MLM módszer lehetővé teszi azt, hogy a reménybeli vásárlóink szó szerint "rávegyék önmagukat a változtatásra". Akkor most már ugye világos, hogy miért vághatod nyugodtan sutba a "nyerő" ügynöki szövegedet!
Ezáltal ugyanis az illető nem fogja azt érezni, hogy nyomás alatt lenne (természetesen te sem éreznéd azt) és ez az, ami egy sikeres és harmonikus kapcsolat kialakulásához vezet, a végeredménytől függetlenül.
Tehát az embereknek tudnunk kell segíteni változtatni a vélt helyzetmegítélésükön, megkönnyítve azt, hogy érzelmeik felerősítésével kimozdulhassanak a jelenlegi állapotukból a számukra is kívánatos irányba. Féljenek jobban a mostani körülményeik változatlanságától, mint a változtatás irányába tett lépéseik következményeitől. Itt egy ide vágó idézet:
"És eljött a nap, amikor a rügynek a bezártsággal járó feszítő érzés kockázatát elviselni nagyobb fájdalmat jelentett,
mint vállalni a kockázatot, hogy kinyíljon."
(B. Elwood)
És érdemes nem elfelejteni, hogy:
"Az igazi MLM-ezők önzetlen problémamegoldó tevékenységet folytatnak,
nem pedig kétségbeesett rábeszélő próbálkozást."
(Michael Oliver)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése