Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2009. május 8., péntek

Gazdasági válság = Remek időszak az MLM-ezők számára

Napjainkban rosszul mennek a dolgok a világgazdaságban. Az előrejelzések szerint rövid időn belül nem is számíthatunk érezhető változásra. Vannak, akik nem merik 2012-nél korábbra jósolni a fellendülés kezdetét mondván, ha valamiféle csodának köszönhetően korábban véget nem ér a mostani pangás, ez a reális dátum. Elegendő csupán egy pillantást vetni a TV-ben szereplő politikusok és gazdasági szakértők arcára, és leolvasható róluk a szokatlan bizonytalanság. Fogalmuk sincs róla, hogy akár egy év múlva is mire számíthatunk majd...
A jelenlegi állapotok szerint nem árt, ha egy hosszabb időszakon keresztül tartó nadrágszíj megszorításra készülünk fel. A történelem számos példával szolgál arra, hogy bármelyik korábbi gazdasági válság idején mindig akadtak olyan iparágak, amelyekre a negatív gazdasági folyamatok szinte nem voltak képesek hatást gyakorolni. Sőt, több esetben inkább a fejlődésüket szolgálták.Az egészségügyben (egészségiparban/"betegségiparban") soha sem következik be hanyatlás az ilyen időszakokban, mivel ezekre a szolgáltatásokra állandóan szüksége van az embereknek, ha van pénzük, ha nincs pénzük, akkor is. Nagyjából ugyanez mondható el az élelmiszeriparról és az emberek táplálkozásáról is.

Ezek sorához ma már nyugodtan hozzáadhatjuk az MLM-et is. Bizonyára észtevetted, hogy a gazdasági körülmények kedvezőtlen alakulásának ellenére is egyre gyakrabban tűnnek fel különféle MLM cégek reklámjai a médiában (TV-ben, folyóiratokban, óriásplakátokon, és az interneten, stb.)

Az MLM-nek többé nincs szüksége arra, hogy bebizonyítsa a létjogosultságát. Az emberek tisztában vannak azzal, hogy az MLM cégek képesek sikerrel átvészelni a nehéz gazdasági időszakokat, és közülük néhánynak még az előnyére is válik az ilyesmi. Számos indokkal támaszthatjuk alá ezt a "jelenséget". Íme, az 5 legfontosabb ezek közül:

1.) A termékeik kiválasztásában az MLM cégek mindig igen megfontoltak. Tudják, hogy a termékforgalmazóik nem rendelkeznek profi képességekkel az értékesítésben, ezért kiváló termékeket bocsájtanak a rendelkezésükre (amelyek szinte "önmagukat képesek eladni"), és így "segítenek be" nekik, hogy a kedvenc marketing eszközüket - a szóbeszéd reklámot - eredményesen alkalmazhassák. Az MLM vállalatok jelentős hányada az egészséggel és a táplálkozással kapcsolatos termékek széles skáláját forgalmazza. Mind a két „iparág” meglehetősen érzéketlen a gazdasági válság hatásaira.
Csak körül kell néznünk, és megállapíthatjuk, hogy az emberek mostanában egyáltalán nem vásárolnak kevesebbet ezekből a termékekből.


2.) A második fontos indok, maga a jutalékrendszer (marketing terv). Az MLM termékforgalmazók (független vállalkozók) segítségével történő termékforgalmazásra jellemző, a reklámköltségek minimális szinten tartása. Mindez főként a már említett szóbeszéd reklámnak köszönhető. Ezért az MLM vállaltok jelentős működési költségmegtakarításokra tehetnek szert. A gazdasági válságok túlélésére így sokkal alkalmasabbak.

Ha egy vállalt működési költségeiben megtakarítások érhetők el, akkor az az embereit is jobban képes megfizetni, azoknak teljes megelégedésére. Ez az egyik legfontosabb feltétele egy MLM vállalat sikeres működésének.


3.) Érdemes megemlíteni az iparág múltját is. A jelenlegi MLM vállaltok közül néhány már a múlt század 50-es éveiben is működött. Jelentős részük pedig a 80-as évek elején tűnt fel a piacon. Ma már elmondható, hogy az MLM cégek jelentős hányada az egyre bővülő és megelégedett vevőkörük rendíthetetlen bizalmát élvezik.

Ezeknek az MLM vállalatoknak a tevékenysége világszerte javulást eredményezett az emberek életminőségében. Sokkal több mint néhány éves gazdasági hanyatlásra lenne szükség ahhoz, hogy esetleg a tevékenységük beszüntetésére kényszerüljenek.


4.) Egy erős trendre figyelhetünk fel a mai embereknél, amely sorsuk saját kezükbe vételének szándékán alapszik. Egyre növekszik azoknak a száma akik kinyilvánítják elhatározásukat, hogy nem kívánják egy vállalati fogaskerék egyik névtelen fogaként leélni az életüket. A saját tevékenységüket ők maguk szeretnék irányítani. Az MLM éppen ezt biztosítja a termékforgalmazók számára. A nagyvállalatok tömeges munkaerő elbocsájtásait látva nem véletlen, hogy az emberek olyan jövedelemszerző megoldások iránt kezdenek el érdeklődni, mint amilyent az MLM kínál számukra. Saját magukban nagyobb biztosítékot látnak önmaguk és családtagjaik jövője anyagi megalapozására vonatkozóan.

5.) Korszakváltás bekövetkezése az MLM iparágban az internet hatására. Más szakmákhoz hasonlóan az internet itt is jelentős változásokat eredményez. A korszerű kommunikációs eszközök olcsó beszerzésének köszönhetően, a lakosság lehetőséget kap a termékek és szolgáltatások marketingjének újfajta módon végzésére.

A korábbi erőszakos - "vevőt üldöző" - ügynöki munkát kezdi felváltani a - "vevőt vonzó" - tanácsadói tevékenység. A gyarapodó létszámú online közösségekben eddig soha nem látott módon nyílik alaklom a vásárlók terméktapasztalatainak és véleményének kicserélésére. Így a vásárlói döntések meghozatalára, illetve azok befolyásolására is teljesen más módok kínálkoznak.

Az otthoni, családi környezetben folytatható, intelligens tájékoztató, ismertterjesztő újfajta (Online MLM) tevékenység, kezdi elnyerni azoknak a személyeknek is a szimpátiáját, akiknek a fejében a termékek és szolgáltatások értékesítésével foglalkozás gondolata, korábban soha meg sem fordult.


"Napjaink gazdasági bizonytalansága és bajai közepette az MLM-re, mint egyre életképesebb választási lehetőségre kezdenek tekinteni mindazok, akik saját főnökük akarnak lenni, és elegendő rész- vagy fő munkaidős jövedelemre kívánnak szert tenni azért, hogy több idejük maradjon olyan dolgokkal foglalkozni, amikben igazán örömüket lelik. Korábban még soha az életben nem volt ilyen alkalmuk az emberek arra, hogy a kezükbe vegyék sorsuk irányítását, és saját vállalkozásukat létrehozva, elegendő nyereséget állítsanak maguknak elő, ahelyett hogy mások által meghatározott hagyományos munkabérért dolgoznának." (Chris Widener)

Nincsenek megjegyzések: