Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2009. január 17., szombat

MLM-ezés a gazdasági válság idején

Megkezdődött az új év, és néhány nap elteltével már a gazdasági válság MLM-re gyakorolt hatásairól is vannak tapasztalataink, amelyekről érdemes beszámolni.
A következőkben a saját észrevételeimről igyekszem röviden "képet adni".


Íme, a megállapításaim:

A termékeink iránti keresletben nem tapasztaljuk - egyenlőre - a média által "megjósolt" csökkenést. Ez lehet abból fakad, hogy az ügyfeleink már egyre inkább nem a TV-ből szerzik be a mérvadó információikat, hanem az általuk "letesztelt" internetes forrásokból.

De az is előfordulhat, hogy ebben szerepet játszik, hogy fogyasztásuk az újévi fogadalmak egyik "örökös" témájához szorosan kapcsolódik. Olyan megoldásnak képezik a részét, amire az embereknek nem csak szükségük van, de tényleg meg is akarják azokat maguknak venni. Méghozzá annyira, hogy inkább más szükségleteik kielégítéséről mondanak le miattuk.

Érezhető növekedést tapasztalunk viszont az MLM jövedelemszerző lehetőség iránti érdeklődésben! A hírleveleimre naponta feliratkozók száma kb. a duplájára nőtt az elmúlt két hétben!

Munkatársainkkal együtt azon dolgozunk, hogy minél jobban sikerüljön pozícionálnunk magunkat mindazon érdeklődők számára, akik a közeljövőben fognak majd csak érdeklődni egy ilyen lehetőség iránt.

Mi MLM-ezők szerencséseknek mondhatjuk magunkat, hiszen - a nemzetközi tapasztalatok alapján is - egy olyan piaci rést sikerült találnunk, amelyiknek kedvez a gazdasági helyzet rosszabbodása. A jövőben minden bizonnyal nem kevesen lesznek olyan személyek, akik a megnehezedő gazdasági körülmények hatására fogják „felfedezni” az MLM-et, illetve újra felfedezni azt, észrevéve annak online változatában rejlő remek lehetőségeket.

Természetesen ahhoz, hogy mi is jól jöjjünk ki ebből az új helyzetből, rendelkeznünk kell a megfelelő ismeretekkel és meg kell szereznünk a kellő jártasságot a legeredményesebb eszközök és módszerek használatában.

A piaci verseny minden bizonnyal egyre fokozottabb lesz. Viszont elmondható, hogy az online MLM erőszakmentes, ügyfélbarát stratégiáját elsajátítók szinte behozhatatlan előnyben lesznek majd a többiekkel szemben.

Tanácsként azt szeretném adni, hogy a fentiek ismeretében, úgy a feladásra kerülő hirdetéseink, honlapjaink "kapu"- és belső oldalai, az online közösségekben közzétett adatlapjaink, valamint az e-mailjeink megfogalmazása során, a figyelmünket leginkább az alábbi három témára lesz érdemes összpontosítani:

1.) Legyünk NYITOTTAK!
A mai piaci körülmények azt diktálják, hogy minél nyitottabbak vagyunk a vállalkozásunkkal kapcsolatban, annál eredményesebben tudjuk azt működtetni. Nincs sok értelme titkolódzni. Hiszen úgy a jó-, mint a rossz híreket az emberek így is úgy is gyorsan megszerzik maguknak. Akkor meg miért ne mi legyünk azok, akitől elsőként értesülhetnek mindezekről? Ha egyszer az a célunk, hogy egy adott témában mérvadó véleményforrás legyünk a folyamatosan növekvő újonnan szerzett ismerőseink számára, akkor itt, az alkalom, hogy ennek érdekében cselekedjünk is.

2.) Legyünk HITELESEK!
Az MLM-mel kapcsolatban többen azon a véleményen vannak, hogy magának a cégválasztásnak koránt sincs olyan nagy jelentősége, mint azt sokan gondolják... A reménybeli munkatársaink gyakorlatilag két fő szempont szerint döntenek, mielőtt egy MLM vállalathoz csatlakoznának:
Számukra az egyik ezek közül az, hogy mennyire látják meg bennünk azt a vezető egyéniséget, akit alkalmasnak tartanak arra, hogy képes lesz nekik segíteni a vágyaik megvalósításában. A másik szempont pedig az, hogy volt-e alkalmuk nálad felfedezni egy olyan rendszert, aminek a használatával el tudják képzelni, hogy ők is képesek lennének sikert elérni.

3.) Kínáljunk fel ÉRTÉKET!
Amennyiben ki szeretnél emelkedni az MLM-ezők egymás túlkiabáló tömegéből, ehhez a leghatékonyabb eszközt számodra az értékek szolgáltatása fogja képezni. Ennek érdekében ragadj meg minden alkalmat, hogy értéket vihess a piacra, legyen szó akár az e-mailjeidről a honlapjaid szerkesztéséről, vagy a telefonbeszélgetéseidről. Mindezek megalkotása során ajánlott, hogy a figyelmed középpontjában az értékadás szerepeljen, ne csupán az eladás.

Összefoglalva elmondható, hogy egy egészen új - az internet nyújtotta előnyök kihasználásán alapuló - szemléletmód kialakítására van szükség, szemben a hagyományos MLM-ben megtanult - ma már egyre kevesebb eredményt hozó - "technikák" alkalmazásával.

Szeretném a figyelmedbe ajánlani az alábbi idézetet, ami jól alátámasztja az imént megfogalmazott gondolatokat:

"A vállalkozásod sikerét meghatározó legfontosabb tényező egy olyan észjárás elsajátításában testesül meg, amely bátorítással szolgál és képessé fog tenni a sikered érdekében naponta elvégzendő fegyelmezett cselekedetekre." (Mike Dillard)

Nincsenek megjegyzések: