Az MLM tevékenységünk megkezdésének feltétele közismerten az MLM vállalatoknál rendszeresített úgynevezett "Kezdő csomag" (Üzletépítő csomag) megvásárlása. Mielőtt bárki is arra szánná el magát, hogy megvegye az általa kiválasztott MLM vállalat "Kezdő csomagját" szeretnék neki egy hasznos tanácsot adni, ami a következő:
Érdemes alaposan meggyőződni arról,
hogy MIT is tartalmaz az a felkínált "Kezdő csomag"?
hogy MIT is tartalmaz az a felkínált "Kezdő csomag"?
Természetesen ezt az ellenőrzést nem a csomag mellé adott tartalomjegyzék alapján javaslom elvégezni. Bizonyára minden "kellék" annak rendje és módja szerint hiánytalanul megvan benne (termékek, üzletépítő segédeszközök, termékkatalógus, árlista, jutalékrendszer ismertető, reklámanyagok, bemutató DVD, termékforgalmazói megállapodás, és esetleg egy "klón" honlap, stb.).
A fentieknél jóval fontosabb azonban azt leellenőrizni, amit még a csomag mellé mondanak... ez többnyire a következő módon szokott elhangzani:
"... és természetesen ebben a csomagban benne van az ingyenes betanítás költsége is! Más szavakkal a teljes szponzorvonal több év alatt megszerzett igazán értékes tudása és tapasztalata."
Ezt meghallva érdemesnek tartom alaposan utána kérdezni, hogy mit is kell ez alatt érteni. Vagyis milyen minőségű betanításra és tapasztalatátadásra számíthat ilyenkor az ember? TÉNYLEG ma is használható ismeretek és megoldások széles választéka fog majd a rendelkezésünkre állni?
Ha nem vagyunk eléggé körültekintőek ebben a témában, könnyen előfordulhat, hogy az a bizonyos értékesnek minősített tudás és tapasztalat nem mást, mint a 10 – 15 évvel ezelőtt még úgy-ahogyan némi eredményt hozó módszereket összessége. Ezek átvételére nyílik majd módunk. A gondot mindössze az okozhatja nekünk, hogy bizonyára már alaposan lejárt szavatosságú "szolgáltatásban" lesz alkalmunk részesülni, ami esetleg több kárt fog nekünk okozni, mint amennyi hasznunk lehetne belőle.
Egy hasonlattal élve, egyáltalán nem mindegy, hogy napjainkban valakit a legkorszerűbb, akár az éjszakai sötétségben is megfelelő látóképességet biztosító, célzó szerkezettel felszerelt modern fegyverek használatára tanítanak-e meg, vagy pedig a lándzsával és buzogánnyal folytatott harcászati kiképzésben részesítik az illetőt...
Ugyanis az idő és vele együtt az emberek viselkedése is gyorsan változik. Aki képtelen a megváltozott körülményekhez gyorsan alkalmazkodni, könnyen a dinoszauruszok sorsára juthat.
Érdekes jelenségként figyelhetjük meg, hogy az MLM cégek a termékforgalmazóik oktatását - piaci résként - "nyitva hagyták", mivel ezt a feladatot rábízták a bizonyítottan eredményes tevékenységet folytató, a hálózatépítésben legnagyobb sikerekkel büszkélkedő vezető szintet elért munkatársaikra.
Ez így rendben is volna! Viszont abban az esetben, ha ez utóbbiak azt gondolván, hogy a jövő csupán a múltban elért sikereik megismétlődéséről fog szólni, nem kis csalódásoknak néznek elébe.
Ma már jól láthatók annak a jelei, hogy egyes - korábban igazi sikereket elért - népesnek mondható MLM hálózatok vezetői "elaludtak a volánnál" és nem vették komolyan az internetes módszerek egyre népszerűbbé válását.
Elfogadták azt az indokot, hogy az internet egy "személytelen" kommunikációs eszköz, és az MLM-et nem lehet lélektelen válaszadó automatákkal csinálni. Mivel az értékesítés gyakorlatilag érzelemátadást jelent, az érzelmek pedig képtelenek a képernyőn "átjönni" - gondolták nincs mitől tartaniuk...
Egyébként pedig, ha a hálózatuk nem is indult gyors növekedésnek az elmúlt évek során, egészen csinos jövedelmekre tudtak szert tenni a jelenlegi munkatársaik szorgos és kitartó tevékenységének köszönhetően. Semmi nem motiválta őket abban, hogy utánajárjanak annak, miként nyújthatnának hatékony - anyagiakkal alátámasztott - segítséget az egyre reménytelenebb helyzetbe kerülő munkatársaik számára, az újabbnál újabb internetes eszközök és módszerek alkalmazásának elsajátításához.
Azokra a jelenlegi MLM "megasztárokra", akik nem teszik meg a szükséges lépéseket a hálózatuk tagjai részére ezen a területen nélkülözhetetlen segítségnyújtás érdekében, hamarosan érvényes lesz a következő kínai mondás, miszerint:
"Aki vezetőnek hiszi magát, de nincsenek követői,
az nem más, mint egy gyalogos..."
Az online eszközök és módszerek hatékony és eredményes oktatására képes személyek idővel ki fogják alóluk szponzorálni az életrevaló, talpraesett munkatársaikat. Minderre annak köszönhetően kerülhet sor, hogy az "új szponzoraik" számukra a korábbiakhoz képest sokkal jobb munka- és tanulási feltételeket lesznek képesek megteremteni.
Úgy vélem, hogy az MLM-ezők körében egyre jobban fog növekedni az igény a képzések színvonalának emelése iránt. Ma már egyáltalán nem elegendő főként csak a termékekre koncentrált képzésekben részesíteni az MLM-ezőket. A komoly érdeklődők az interneten kedvükre válogathatnak az őket profi módon tájékoztató honlapok között.
A hálózatépítők legnagyobb PROBLÉMÁJÁT napjainkban az jelenti, hogy nehezen tudnak olyan személyekre bukkanni, aki egyáltalán hajlandók őket meghallgatni.
Erre a problémára is az internet kínálja az ideális megoldást. Hiszen ha valaki elsajátítja az interneten ismerkedés intelligens módszereit, és sikerül egy mérvadó véleményvezérnek járó tekintélyt kiérdemelnie az online közösségekben, akkor számára nem jelenthet gondot az, hogy hol találkozzon össze olyan érdeklődőkkel, akik komolyan érdeklődnek a tevékenysége iránt.
Itt az ideje, hogy az MLM-ezők képzésében a hangsúly a termék-centrikusságról az emberi kapcsolatépítésre helyeződjön át, különös tekintettel az internetes közösségekben való ismerkedésre.
"Az MLM vállalatok közötti verseny a jövőben leginkább nem a termékek és szolgáltatások minőségén, hanem a termékforgalmazók szakértelmén, rátermettségén és az általuk alkalmazott eszközök és módszerek hatékonyságán fog eldőlni." (Kajárik Béla)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése