Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2008. november 5., szerda

Ügyfél- és munkatárstoborzó reklámszövegek – Te is elköveted ezt a súlyos hibát?

Megfigyelhető a NET-en, hogy az MLM-ezők honlapjainak fokozatos szaporodásával párhuzamosan egyre több otromba rábeszélős szöveggel megírt "mesterművel" van módunk találkozni.

Az MLM "élő beszédes" változatánál már korábban megtapasztalt erőszakos és lényegretörő szövegben – a változatosság kedvéért - most írásos formában nyílik módunk "gyönyörködni".

Ha szeretnéd megkönnyíteni, hogy a komoly érdeklődők könnyen rád találjanak, érdemes tájékozódnod a reklámszövegírás fortélyait illetően, különös tekintettel az MLM-ezők sajátos szempontjaira.

Milyen fő tippeket érdemes figyelembe venni egy értékesítő szöveg megírásakor? Mi működik ma a piacon és mi nem? Hol kell egyáltalán ezt elkezdeni?

Az értékesítő reklámszöveg megfogalmazására vállalkozó MLM-ezők, leggyakrabban az alábbi hibát szokták elkövetni:

A figyelmüket a termékekre és az üzleti vállalkozásra összpontosítják, nem pedig a reménybeli vásárlóikra, illetve munkatársjelöltjeikre.

Ebben nincs semmi meglepő, mivel amikor egy MLM-ező belekezd a hálózatépítésbe, az MLM modell az, ami őt "lázba hozza".

Egy újonnan belépő MLM-ező szinte azonnal beleveti magát a vállalatáról szóló ismeretekről és a termék tulajdonságairól szóló tájékoztatóanyagok tanulmányozásába. Lehetőleg mindent meg szeretne ismerni a vállalat jutalékrendszeréről (marketing tervéről), no meg arról, hogy a céget a tulajdonosai milyen körülmények között és milyen indítékok hatására alapították.

Tudni szeretné, hogy a termékek miért számítanak annyira egyedinek és korszerűnek.

Tehát minden kezdő munkatárs nagyon lelkes, és mohón szívja magába számára hozzáférhető információkat.

Még jól emlékszem arra, hogy mielőtt az első autómat (Ford Sierra) még 1983-ban megvásároltam, én is minden fellelhető információt (teszteket, felhasználói véleményeket, stb.) átolvastam vele kapcsolatban.

A saját vállakozásunk beindítása esetén mi is hasonló hatás alá kerülünk.
Azonban ez a fajta rajongás bajba is sodorhat bennünket, amikor másoknak a termékeinkről vagy az üzleti vállalkozásunkról adunk tájékoztatást.

Hiszen az összes lelkesedésünk a termékekre és a jövedelemszerző lehetőségünkre irányul, ahelyett, hogy a figyelmünket inkább a reménybeli vásárlóink vagy munkatársjelöltjeink gondjaira és bajaira összpontosítanánk.

Őket ugyanis hidegen hagyja a mi kedvenc "játékszerünk". Nekik egy megoldásra van szükségük, hogy megszabaduljanak a problémáiktól. Mi azonban – tudásunk legjavát beleadva - elárasztjuk őket a rendelkezésünkre álló adatok és jellemzők tömegével. Azt gondoljuk, hogy mihelyt nekik is sikerül "meglátniuk" azt, amit mi már észrevettünk, akkor ők is – hozzánk hasonlóan - belelkesülnek.

Megnyugtatlak, hogy ez az esetek túlnyomó részében nem fog bekövetkezni. Egyenesen zavarni fogja őket, ha bárki is elkezd nekik arról áradozni, hogy ő most felfedezett egy remek új lehetőséget, amivel akárkinek módja van meggazdagodni.

Az érdeklődőnk ugyanis egy egészen más gondolatvilágban él, és nekünk erre tekintettel kell lennünk, ha szeretnénk őt magunknak megnyerni.

A reklámszövegírásról szóló tankönyvekben számos erre vonatkozó megfogalmazást olvashatunk. Íme egy közűlük:

"A reklámszövegnek egy hidat kell tudni építeni az érdeklődőtől kiindulva a termékig, nem pedig fordítva, a terméktől az érdeklődőig."
(Ben Settle)

Javaslom, hogy az iménti mondatot olvasd el mégegyszer, mivel ez egy több millió forintot érő tipp!

A helyettünk eredményesen értékesítő és toborzó reklámszöveg megírásának tehát a titka az, hogy a előbb a jelöltjeink gondjaira, bajaira kell tudnunk összpontosítani a figyelmünket, hogy majd ezt követően, egy "fehér lovon csillogó villogó páncélzatban megérkező hercegként" átnyújthassuk nekik a megoldást...

Így tehát egy hidat sikerül megépítenünk a fájdalmaik és a megoldásunk között, és mindezt ebben a sorrendben kell tennünk!

Csak emlékeztetőül szeretném a figyelmedbe ajánlani az alábbi marketing alapelvet, miszerint:
"Az emberek azért veszik meg a fúróhegyet,
mert egy lyukra van szükségük. Ezért ha több fúróhegyet szeretnél eladni, mutasd meg a vásárlójelöltednek, hogyan kell lyukat készíteni minél
könnyebben, gyorsabban és olcsóbban!"

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Tisztelt Kajárik Béla!
Valóban ugy van ahogy irtad először a Céggel és termékeivel kapcsolatos információkat adtam át az érdeklődőknek és nem az Ő problémáikra figyeltem!
Nem is müködött az MLM üzletem.
üzeneteimet mint HIDAT az Ő problémájukból kiindulva fogom megtenni.
Nagyon köszönöm ezt a többmillió forintot érő (mégis ingyenes)tippet! Horváthné Aników