A fogyasztók szerint nem a legravaszabb hirdetések késztetik őket a vásárlásra, hanem sokkal inkább az, amit a bizalmukat élvező személyek mondanak nekik a termékekről.
A szóbeszéd reklám a másfajta egyéb hirdetési módok közül is a legeredményesebb, állítja a legfrissebb Nielsen internetes felmérés.
A vásárlók hetvennyolc (78) százalékának az a véleménye, hogy valamennyi hirdetési és marketing módszernél jobban megbízik a többi vásárló ajánlásában. A bizalmi erősorrendben a következő helyet az újsághirdetések foglalják el, 63 %-kal. A fogyasztók szerint az online blogok jönnek a harmadik helyen, 61 %-kal. A márkákat reklámozó honlapok 60 %-ot szereztek ezen a felmérésen.
A Nielsen által elkészített anyagban 13-féle hirdetési módot vizsgáltak meg, melyek közül az új digitális módok – bennük a legnépesebb résztvevő csoportokkal – foglalják el a lista három utolsó helyét. A keresőmotorok hirdetései 34 %-os bizalmi értek el, az online banner hirdetések 26 %-ot., míg a mobil telefonok szöveges reklámjai – sereghajtóként – végeztek.
Összességében a hagyományos média jobb eredményt ért el az online digitális lehetőségeknél. A TV és a képes folyóiratok a középmezőnyben végeztek, mindketten 56 %-ot elérve. A rádió 54 %-os, a márka szponzorálások pedig, 49 %-os eredményt tudott felmutatni.
Nielsen ezt az évente két alkalommal megjelenő globális felmérését 24.486 internet felhasználóval készítette el 47 piacon, melyek a következő régiókból voltak Európa, Ázsia – Csendes-óceán térsége, Észak- és Dél-Amerika, valamint a Közel-Kelet.
Általában megállapítható, hogy az európai vásárlók voltak a leginkább bizalmatlanok a hirdetésekkel szemben a vizsgált földrészek közül az alábbi eredményekkel: dánok (28 %), olaszok (32 %), litvánok (34 %), németek (35 %) egyúttal a világon a legutolsók.
Az ellenkező oldalon vagyis a hirdetésekben leginkább megbízók a Fülöp-szigetiek (67 %), a brazilok (67 %), a mexikóiak (66 %), dél-afrikaiak (64 %) és a tajvaniak (63 %). Ez az eredmény nagyjából követi azt, ahogyan a szóbeszéd reklámhoz viszonyulnak az emberek.. A magas bizalmi mutatókkal rendelkező országokban ( Ázsia – Csendes-óceán térség) az eredmény a következő: Hong Kong (93 %), Tajvan (91 %) és Indonézia (89 %). A lista másik végén találhatók azok, akik kevéssé bíznak meg a más fogyasztók véleményében, és ők az európaiak közül kerülnek ki, mint például a dánok (62 %) és az olaszok (64 %).
Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek
2007. október 20., szombat
NIELSEN jelentés: A szóbeszéd reklám a legtöbbre értékelt hirdetési mód
Címkék:
banner,
bizalom,
blog,
digitális media,
felmérés,
honlapok,
kereső motorok,
rádió,
szóbeszéd reklám,
TV,
újsághirdetés,
vásárlók
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése