Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2007. október 20., szombat

NIELSEN jelentés: A szóbeszéd reklám a legtöbbre értékelt hirdetési mód

A fogyasztók szerint nem a legravaszabb hirdetések késztetik őket a vásárlásra, hanem sokkal inkább az, amit a bizalmukat élvező személyek mondanak nekik a termékekről.

A szóbeszéd reklám a másfajta egyéb hirdetési módok közül is a legeredményesebb, állítja a legfrissebb Nielsen internetes felmérés.

A vásárlók hetvennyolc (78) százalékának az a véleménye, hogy valamennyi hirdetési és marketing módszernél jobban megbízik a többi vásárló ajánlásában. A bizalmi erősorrendben a következő helyet az újsághirdetések foglalják el, 63 %-kal. A fogyasztók szerint az online blogok jönnek a harmadik helyen, 61 %-kal. A márkákat reklámozó honlapok 60 %-ot szereztek ezen a felmérésen.

A Nielsen által elkészített anyagban 13-féle hirdetési módot vizsgáltak meg, melyek közül az új digitális módok – bennük a legnépesebb résztvevő csoportokkal – foglalják el a lista három utolsó helyét. A keresőmotorok hirdetései 34 %-os bizalmi értek el, az online banner hirdetések 26 %-ot., míg a mobil telefonok szöveges reklámjai – sereghajtóként – végeztek.

Összességében a hagyományos média jobb eredményt ért el az online digitális lehetőségeknél. A TV és a képes folyóiratok a középmezőnyben végeztek, mindketten 56 %-ot elérve. A rádió 54 %-os, a márka szponzorálások pedig, 49 %-os eredményt tudott felmutatni.

Nielsen ezt az évente két alkalommal megjelenő globális felmérését 24.486 internet felhasználóval készítette el 47 piacon, melyek a következő régiókból voltak Európa, Ázsia – Csendes-óceán térsége, Észak- és Dél-Amerika, valamint a Közel-Kelet.


Általában megállapítható, hogy az európai vásárlók voltak a leginkább bizalmatlanok a hirdetésekkel szemben a vizsgált földrészek közül az alábbi eredményekkel: dánok (28 %), olaszok (32 %), litvánok (34 %), németek (35 %) egyúttal a világon a legutolsók.

Az ellenkező oldalon vagyis a hirdetésekben leginkább megbízók a Fülöp-szigetiek (67 %), a brazilok (67 %), a mexikóiak (66 %), dél-afrikaiak (64 %) és a tajvaniak (63 %). Ez az eredmény nagyjából követi azt, ahogyan a szóbeszéd reklámhoz viszonyulnak az emberek.. A magas bizalmi mutatókkal rendelkező országokban ( Ázsia – Csendes-óceán térség) az eredmény a következő: Hong Kong (93 %), Tajvan (91 %) és Indonézia (89 %). A lista másik végén találhatók azok, akik kevéssé bíznak meg a más fogyasztók véleményében, és ők az európaiak közül kerülnek ki, mint például a dánok (62 %) és az olaszok (64 %).

Nincsenek megjegyzések: