Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2009. szeptember 28., hétfő

A 2 legfontosabb tényező, amelyeken az MLM-ezők sikere múlik

Ez alkalommal egy igazán életbevágóan fontos témával kapcsolatos véleményemet szeretném az alapvető MLM ismeretek iránt érdeklődőkkel megosztani.

Engem is már régóta foglalkoztatott az a gondolat, hogy mi lehet az oka az MLM-ezők körében tapasztalt rendkívül magas lemorzsolódási aránynak.

Miért adják fel olyan sokan az MLM vállalkozásukat? – merül fel a jogos kérdés.

Nos, eddigi "felfedezéseim" alapján, íme a válasz:
Nem sikerült nekik elsajátítani azokat a készségeket, amelyekkel pénzt lehet keresni ebben az iparágban!

Milyen készségekről is van itt szó?

A "régimódi MLM iskola" hívei a következő alapelveket oktatják az új munkatársaiknak:
1. Készítsd el a rokonaid, barátaid és ismerőseid névlistáját!
2. Szólíts meg minden személyt, aki 1 méternél közelebb kerül hozzád!
3. Kérj mindenkitől továbbajánlásokat!
4. Esetleg vásárolj cím-listákat (ha van erre egyáltalán pénzed)!

A ma már rendelkezésre álló statisztikák alapján tudjuk, hogy ezeket a módszereket a lakosságnak mindössze csak 2 %-a képes sikerrel alkalmazni. Azért csupán 2 %-ról van szó, mert ők rendelkeznek olyan képességekkel, amelyek lehetővé teszik számukra ezeknek a módszereknek az eredményes alkalmazását.

Ezek a személyek olyan kommunikációs képességekkel rendelkeznek, amelyeknek köszönhetően lehetőségük nyílik hatalmas hálózatok felépítésére, és emellett képesek ezen hálózatok tagjainak hatékony befolyásolására is.

Ők azok az emberek, akik kitűnnek a társaságkedvelő beállítottságukkal és ennek köszönhetően, rengeteg ismerősre képesek szert tenni az ismerőseik ismerőseinek is a körében. Ezen kívül remekül értenek a mások ismerősei nevének begyűjtéséhez, és önmaguk másoknak ajánltatásához.

Ráadásul kivételes beszédkészségük révén igen eredményesen tudják befolyásolni a beszélgetőpartnereiket, és többnyire sikerrel tudják azokat rávenni arra is, hogy megtegyék nekik azt, amire megkérik őket. Gyakorlatilag érzéketlenek a visszautasításokra.

Ez a magyarázat arra, hogy ezek a személyek miért annyira sikeresek a "régimódi MLM-es módszerek" alkalmazásában.

Tehát az egyik legfontosabb KÉPESSÉG, amivel egy MLM-ezőnek feltétlenül rendelkeznie kell ahhoz, hogy könnyedén és eredményesen tudjon beszélgetni az érdeklődőivel, és képes legyen azokat a hálózatába beléptetni az a KOMMUNIKÁCIÓS készség.

Rendkívül jól kell tudnia az embernek másokkal beszélgetnie, és BEFOLYÁSOLNIA a vele kapcsolatba kerülő személyeket. Ez az egyik olyan képesség, amellyel valamennyi sikeres MLM-ező rendelkezik.

A kezdő MLM-ezők elbukásának elsődleges oka az, hogy képtelenek mások befolyásolására. Egyszerűen nem tudnak annyira jól kommunikálni az emberekkel, hogy képesek lennének észrevetetni az érdeklődőikkel mindazokat az előnyöket, amelyekben azok részesülhetnének, ha hozzájuk CSATLAKOZNÁNAK.

Ez eddig csupán a történet egyik fele.

A kezdő MLM-ezők tömeges sikertelenségének a másik oka abban rejlik, hogy HALVÁNY FOGALMUK SINCS arról, mi is az, hogy marketing.

Semmiféle elképzeléssel sem rendelkeznek arra vonatkozóan, hogyan is tudnának folyamatosan új érdeklődőkre szert tenni, miután már valamennyi rokonukat és ismerősüket "megkínálták"
már az általuk felfedezett és kiváló jövedelemszerző lehetőségnek tartott, MLM vállalkozásukkal. Ugyanis mihelyt elfogytak a nevek a – kín-keservvel összeállított – névlistájukon, egyszerűen bedobják a törülközőt és számukra – egy mai divatos kifejezéssel élve - "game over" (vége a játéknak) van!

Abban az esetben ha te is azoknak a baráti és ismerős kapcsolataikból újabb érdeklődőkre szert tenni képtelen személyek 98 %-ába tartozol, érdemes megjegyezned a következő mondatot:

Bukásra vagy ugyanis ítélve az MLM-ben, ha nem vagy képes megtanulni az észrevétlen értékesítés technikáját. Arról a módszerről van szó, amelynek hatására az emberek önmaguknak adják el az általad értékesítésre szánt termékeket...

Ez itt a lényeg. Ha nem érted a marketing pszichológiai hátterét és képtelen vagy azt művészi szinten művelni, akkor semmi sem fog történni az MLM hálózatodban. Hiába
ismételgeted kitartóan és fanatikusan az általad elérni kívánt havi - akár 7 számjegyű - jövedelem összegét, vagy a megvásárolandó "álom" autó márkanevét, mindezek csak puszta ábrándozások maradnak.

Következzen most egy meghökkentőnek szánt mondat: Bármennyit is fogyasztasz el naponta az általad forgalmazott kedvenc termékekből (Legyél 100 %-os termékfelhasználó! – Emlékszel még erre a szponzori biztatásra?), attól még nem fogsz tudni több érdeklődővel összetalálkozni, sem "élőben" sem az interneten...

Itt van tehát az ideje annak, hogy alaposan elgondolkozz az MLM vállalkozásod jövőjét illetően, és meghatározd, hogy mely területeken szükséges leginkább fejlődnöd.
Vedd nagyító alá a kommunikációs és marketing képességeidet és TEDD FEL ÖNMAGADNAK A KÉRDÉST:
Miben kellene ezeken a területeken leginkább fejlesztenem magamat?

A válaszod alapján pedig kezdj hozzá azoknak az életbevágóan fontos KÉPESSÉGEKNEK a kifejlesztéséhez, amelyekre feltétlenül szükség van, ha az MLM vállalkozásodat sikerrel szeretnéd működtetni.

Amennyiben képtelen vagy egy ilyen döntés meghozatalára, akkor nem tudom, hogy mi az, ami megmenthetné a helyzetedet. Olyan képességek elsajátítására van ugyanis szükség ebben az iparágban, amelyeknek köszönhetően jövedelemre tehetünk szert. Minden más ismeret megszerzése pedig, teljesen felesleges.

Társad a sikerben:

Kajárik Béla

U.I.: Van egy kérdés, amit ez alkalommal nem érintettem. Egy saját rendszer megalkotásának szükségességéről van szó. Amikor ugyanis rendelkezik az ember egy olyan "rendszerrel", amelyik szinte helyettünk képes "eladni", és elősegíti az érdeklődők vásárlókká átváltoztatását, akkor mi saját magunkat akár ki is vonhatjuk a folyamatból...

Amennyiben még nem rendelkezel egy - automatikusan működő - ügyfél- / munkatárs toborzó online RENDSZERREL, érdemes fontolóra venned egy ilyennek a mielőbbi megalkotását és működtetését.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Kajárik Béla!

Rendszeresen olvasom az Ön írásait, és igen nagy tisztelője vagyok! Nem régóta foglalkozom MLM-el, nyugodtan mondhatom, hogy kezdő vagyok, de tanulni vágyom. Teszem is a dolgomat, képezem magam, és az Ön írásai igen sokat motiválnak.

Ez a cikk számomra most nagyon aktuális. Szerintem Ön bele látott a fejembe, és kiolvasta onnan a problémámat...
Éppen a múlt héten beszéltünk erről a témáról a közvetlen szponzorommal, mert a felső szponzorunk mindenáron a névlistát és a célok listáját kéri tőlünk. És nem is akármilyent! Meg van határozva, hogy miből hányat kell készítenünk... Én már vért izzadok emiatt...
Azt mondja, hogy e nélkül nem fogjuk tudni megcsinálni, és ha Ő nem szigorú velünk, akkor fel fogjuk adni...

A mi szponzorunk, nem teljes mértékben a "régi", hanem már a modernebb változat, de ehhez, (meg még máshoz is), sajnos így viszonyul. A cikk elején szinte ráismertem, kitűnő társasági ember, jó beszélőkével stb...

Az online toborzó rendszert már Ő is használja, de a régiről egyáltalán nem akar lemondani, és minket is erre ösztönöz. Pedig én kimondottan online szeretném ezt a szakmát űzni. A régi módszereket egyáltalán nem akarom használni, ez nem az én stílusom, nem nekem való!

Kíváncsi vagyok az Ön véleményére. Ön szerint lehet úgy sikerre vinni egy online MLM üzletet, ha nem vagyok hajlandó névlistát csinálni, és nem tudom annyi pontban összeszedni a céljaimat? Vagy e nélkül elveszett ember vagyok? Mint ahogyan Ön írja, nekem "game over" ?

Maradok tisztelettel!
Andrea

Kajárik Béla írta...

Kedves Andrea!

Köszönöm a kérdésfelvetését, ami bizonyára sok MLM-ező számára aktuális...

Szerintem jóval könnyebb az online MLM eszközök és módszerek használatával hálózatot építeni, mint a "régimódi" vagyis hagyományos – csak a lakosság 2 %-ánál működőképes – és ma már meglehetősen kevés eredményt hozó technikákkal.

Az új, online módszer egészen más típusú egyéniségek számára jelent megoldást. Ők azok, akik nem képesek ösztönösen leszólítani az útjukba kerülő személyeket (én például ilyen vagyok), viszont készséggel válaszolnak – a legjobb tudásuk alapján – a nekik feltett kérdésekre.

Az interneten szerencsére előállítható egy olyan helyzet, hogy bennünket fognak vad idegen emberek "leszólítani" (illetve pl. feliratkozni a hírlevelünkre) és megkérdezni, hogy miként csináljuk azt a tevékenységet, amelyben örömünket leljük.
Kétség kívül ehhez bizonyos készségeket szükségen nekünk elsajátítanunk.

Érdekességként jegyezném meg, hogy az Online MLM-ben is VAN NÉVLISTA! De ez egészen más módon készül, mint a régimódi MLM-ben...

Itt olyan névlista készítésén dolgozunk – folyamatosan – amelynek tagjai bennünket egy adott terület mérvadó véleményforrásának "szakértőjének" tekintenek. Nem kell megijedni a "szakértő" kifejezés láttán, hiszem bárki szakértőnek tekinthető mindazon személyek számára, akiknél többet tud egy adott témáról...

Egy ilyen "új típusú" névlista fogja képezni számunkra azt a kapcsolati tőkét "arany tojást tojó tyúkot", amely a jövedelemforrásunk alapjaként fog a jövőben szolgálni.

Van egy marketing alapelv, miszerint "Az emberek attól a személytől vásárolnak, akit ismernek, kedvelnek, és akiben megbíznak.".

Egy ilyen névlistán szereplő "rajongóink" között sokkal nagyobb eséllyel lesznek találhatók olyan személyek, akik bizalommal fognak tőlünk vásárolni, illetve csatlakoznak a hálózatunkhoz.

Szerintem Önben megvan az egyik legalapvetőbb adottság a sikeres MLM-ezéshez, ami nem más, mint a TANULÁSI VÁGY! Erre joggal lehet büszke!

Tehát egyáltalán nincs itt semmiféle "Game Over"-ről szó.
Így könnyen el fogja majd tudni sajátítani mindazokat a - jövedelemteremtő - készségeket, amelyekre szükség van az online MLM vállalkozása eredményes működtetéséhez.

Az MLM-et más kifejezéssel élve joggal nevezhetjük egy "tanulási versenynek" is. Hiszen abból származik a jövedelmünk egy része, hogy nyitottak vagyunk az újdonságokra, másoknál gyorsabban tanulunk, képesek vagyunk a megszerzett tudásunkat továbbadni, és a jól értesültségünket váltjuk így pénzre.

Emlékeztetőül:
"Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az,
ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők." (Arie De Geus)

Névtelen írta...

Kedves Kajárik Béla!

Nagyon köszönöm a segítségét, tanácsát, így már sokkal tisztábban látom a dolgokat...

Munkájához további sok sikert kívánok!

Üdvözlettel: Andrea

WiPiroska írta...

Örülök ennek a vélemény váltásnak mert valóban vannak olyan személyek akik a hagyományos 1 méteres szabály szerint dolgoznak és így mindenkit potenciális vevőnek tekintenek!!!!

Hát igen! Ma egy MLM-es akkor követi el a legnagyobb hibát, ha a "szerszámos ládáját" nem frissíti az új eszközökkel. Ráadásul ezek jelentős része a neten ingyen is használható.
Csak a tanulás és a cselekvés az amit hozzá kell tenni.
Ezért dícséretes Andrea tanulni akarása és hozzáállása az új MLM-hez.