Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2008. december 5., péntek

Online MLM sajátosságok

Mivel lassan már 10. éve lesz, hogy az internet nyújtotta lehetőségeket igyekszem az MLM tevékenységemben is hasznosítani, úgy érzem, hogy sikerült eddig összegyűjtenem néhány olyan tapasztalatot, amelyeknek előnyeit élvezhetik mindazok, akik mostanában kezdenek csak foglakozni azzal a gondolattal, hogy "kivigyék az MLM vállalkozásukat az internetre".

Hét PONTBAN fogom most közzétenni a legfontosabb meglátásaimat az Online MLM-re vonatkozóan:

1.) Az internetet érdemes az egyik - szerintem és többek véleménye alapján is - leghatékonyabb módszernek tekinteni az érdeklődőkkel való kapcsolatfelvételhez nélkülözhetetlen CÍMADATOK MEGSZERZÉSÉRE. Többen abban a tévedésben vannak, hogy az internet majd elvégzi helyettük az MLM vállalkozásuk teljes felépítését (ez utóbbiról szóló számos csábító hirdetési szöveget olvashatunk ma is a NET-en...).

Sokan esnek abba a hibába, hogy azt várják, az internet a hálózatépítéssel kapcsolatos összes feladat megoldására alkalmas eszköz lesz. Ez koránt sincs így. Mivel az MLM valójában egy vezetői képességekkel rendelkező személyeket kiképző intézmény, ennek a feladatnak az ellátására a számítógépek nem alkalmasak...

Akik csupán a számítógépük előtt ücsörögnek és arra várnak, hogy majdcsak megérkezik a postaládájukba az e-mail attól a csodálatosan sikeres személytől, aki majd helyettük felépíti az ő MLM hálózatukat, óriási tévedésben vannak... A személyiségfejlődést nem lehet ebből a tevékenységből kihagyni. Ha valaki ezt nem látja át, jobb ha más szakma után kezd el komolyabban érdeklődni.

2.) Az internet IGEN HATÉKONY SEGÍTSÉGET képes adni az MLM-ezőknek az UTÁNKÖVETÉS megterhelő munkája jelentős részének az átvállalásával. Ezt a feladatot az e-mailek és hírlevelek automatikus kiküldésére alkalmas program - az autoreszponder - valósítja meg.

Meg kell azonban jegyezni, hogy az érdeklődőkkel előbb-utóbb személyes párbeszédet kell tudnunk kezdeményezni, mivel a kapcsolatépítésre az automata berendezések kizárólagos alkalmazása nem elegendő.

3.) Az internet még a HIDEG PIACNÁL IS HIDEGEBB... köszönhető mindez annak a titokban maradási lehetőségnek, amit a használói számára biztosít. Nem véletlen, hogy a hírleveleinkre feliratkozók között sokan lesznek olyanok, akik több hónapos, esetleg egy évnél is hosszabb, passzív "olvasói státuszukat" feladva "megszólalnak" és jelentkeznek, kérdéseiket feltéve.

4.) Az internet - jelenleg még - KORÁNT SEM KÖNNYEN MÁSOLHATÓ ESZKÖZ az MLM-ezők "szerszámos ládájában"... Kétségkívül bíztató törekvések vannak arra, hogy megkönnyítsék a blogírást és honlapszerkesztés az online marketing tevékenységet folytatni kívánók számára. Mindezek ellenére egy olyan kezdőnek, akinek egy e-mail elküldése is gondokat okoz, néhány hónapos ismerkedésre van szükség, hogy egyáltalán megértse az internet alapelveit, és csak ezt követően kezdjen el foglalkozni a vállalkozása internetes megjelenítésével.

5.) Az internetnek köszönhetően remek képzési feltételek biztosíthatók az MLM hálózatukat építők számára. A Skype-tól kezdve a web-konferencia termekig, a különféle hang- és video felvételek megosztásával ideális feltételek teremthetők a munkatársaink képzésére. A személyes kapcsolat hatékonysága biztosítható anélkül, hogy el kellene hagynunk a lakásunkat. Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy a havonkénti személyes találkozók és továbbképzéseknek ma már nincs semmi eredményessége.

Mindenesetre megállapítható, hogy az a szponzorvonal, amelyik ma már nem rendelkezik egy saját MLM TRÉNING HONLAPPAL, ahol a hálózat tagjai kedvükre választhatnak a különféle saját hang- és video tréning anyagokból, valamint az eszköztárban felkínált internetes eszközökből, hátrányban van azokkal szemben, amelyeknek már van ilyen.

6.) Az interneten a KÖZÖSSÉGI OLDALAK folyamatos megjelenésével, kezdenek megteremtődni a CÉLTUDATOS ISMERKEDÉS feltételei, jelentősen megkönnyítve a résztvevők interaktivitását. Azok, akik elsajátítják az internetes ismerkedési technikák széles skáláját, behozhatatlan előnyre tesznek szert a csupán hagyományos ismerkedési módszereket alkalmazó kollégáikkal szemben. Ennek a lehetőségnek köszönhetően ma már olyan személyek is fontolóra veszik az MLM tevékenység folytatását, akiknek korábban ez meg sem fordult a fejében.

Mindez annak köszönhető, hogy az internetes marketingmódszereket profi módon alkalmazni képes MLM-ezők, az értékesítésnek egy ügyfélbarát, kellemes élményt adó, és egyre népszerűbb változatát kezdik megismertetni a vásárlóközönséggel.

7.) Az internet jelentősen MEGKÖNNYÍTI A VÁSÁRLÓK ÉS ÉRTÉKESÍTŐK EGYMÁSRA TALÁLÁSÁT. A megfelelő helyeken - ahol a vásárlói célcsoport tagjai leggyakrabban megfordulnak - elhelyezett figyelemfelkeltő információkkal (pl. AdWords, e-target hirdetésekkel) könnyen elérhető a reménybeli vásárlók magunkhoz vonzása. A keresőmotorok a kulcsszavak segítségével igazán egyszerűvé teszik a vásárlóknak, hogy a számukra legmegfelelőbb termékeket és szolgáltatásokat a nekik legkedvezőbb feltételek mellett szerezhessék be.

"Az MLM vállalatok közötti verseny a jövőben leginkább nem a termékek és szolgáltatások minőségén, hanem a termékforgalmazók
szakértelmén, rátermettségén és az általuk alkalmazott eszközök és
módszerek hatékonyságán fog eldőlni."
Kajárik Béla

Nincsenek megjegyzések: