Hét PONTBAN fogom most közzétenni a legfontosabb meglátásaimat az Online MLM-re vonatkozóan:
1.) Az internetet érdemes az egyik - szerintem és többek véleménye alapján is - leghatékonyabb módszernek tekinteni az érdeklődőkkel való kapcsolatfelvételhez nélkülözhetetlen CÍMADATOK MEGSZERZÉSÉRE. Többen abban a tévedésben vannak, hogy az internet majd elvégzi helyettük az MLM vállalkozásuk teljes felépítését (ez utóbbiról szóló számos csábító hirdetési szöveget olvashatunk ma is a NET-en...).
Sokan esnek abba a hibába, hogy azt várják, az internet a hálózatépítéssel kapcsolatos összes feladat megoldására alkalmas eszköz lesz. Ez koránt sincs így. Mivel az MLM valójában egy vezetői képességekkel rendelkező személyeket kiképző intézmény, ennek a feladatnak az ellátására a számítógépek nem alkalmasak...
Akik csupán a számítógépük előtt ücsörögnek és arra várnak, hogy majdcsak megérkezik a postaládájukba az e-mail attól a csodálatosan sikeres személytől, aki majd helyettük felépíti az ő MLM hálózatukat, óriási tévedésben vannak... A személyiségfejlődést nem lehet ebből a tevékenységből kihagyni. Ha valaki ezt nem látja át, jobb ha más szakma után kezd el komolyabban érdeklődni.
2.) Az internet IGEN HATÉKONY SEGÍTSÉGET képes adni az MLM-ezőknek az UTÁNKÖVETÉS megterhelő munkája jelentős részének az átvállalásával. Ezt a feladatot az e-mailek és hírlevelek automatikus kiküldésére alkalmas program - az autoreszponder - valósítja meg.
Meg kell azonban jegyezni, hogy az érdeklődőkkel előbb-utóbb személyes párbeszédet kell tudnunk kezdeményezni, mivel a kapcsolatépítésre az automata berendezések kizárólagos alkalmazása nem elegendő.
3.) Az internet még a HIDEG PIACNÁL IS HIDEGEBB... köszönhető mindez annak a titokban maradási lehetőségnek, amit a használói számára biztosít. Nem véletlen, hogy a hírleveleinkre feliratkozók között sokan lesznek olyanok, akik több hónapos, esetleg egy évnél is hosszabb, passzív "olvasói státuszukat" feladva "megszólalnak" és jelentkeznek, kérdéseiket feltéve.
4.) Az internet - jelenleg még - KORÁNT SEM KÖNNYEN MÁSOLHATÓ ESZKÖZ az MLM-ezők "szerszámos ládájában"... Kétségkívül bíztató törekvések vannak arra, hogy megkönnyítsék a blogírást és honlapszerkesztés az online marketing tevékenységet folytatni kívánók számára. Mindezek ellenére egy olyan kezdőnek, akinek egy e-mail elküldése is gondokat okoz, néhány hónapos ismerkedésre van szükség, hogy egyáltalán megértse az internet alapelveit, és csak ezt követően kezdjen el foglalkozni a vállalkozása internetes megjelenítésével.
5.) Az internetnek köszönhetően remek képzési feltételek biztosíthatók az MLM hálózatukat építők számára. A Skype-tól kezdve a web-konferencia termekig, a különféle hang- és video felvételek megosztásával ideális feltételek teremthetők a munkatársaink képzésére. A személyes kapcsolat hatékonysága biztosítható anélkül, hogy el kellene hagynunk a lakásunkat. Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy a havonkénti személyes találkozók és továbbképzéseknek ma már nincs semmi eredményessége.
Mindenesetre megállapítható, hogy az a szponzorvonal, amelyik ma már nem rendelkezik egy saját MLM TRÉNING HONLAPPAL, ahol a hálózat tagjai kedvükre választhatnak a különféle saját hang- és video tréning anyagokból, valamint az eszköztárban felkínált internetes eszközökből, hátrányban van azokkal szemben, amelyeknek már van ilyen.
6.) Az interneten a KÖZÖSSÉGI OLDALAK folyamatos megjelenésével, kezdenek megteremtődni a CÉLTUDATOS ISMERKEDÉS feltételei, jelentősen megkönnyítve a résztvevők interaktivitását. Azok, akik elsajátítják az internetes ismerkedési technikák széles skáláját, behozhatatlan előnyre tesznek szert a csupán hagyományos ismerkedési módszereket alkalmazó kollégáikkal szemben. Ennek a lehetőségnek köszönhetően ma már olyan személyek is fontolóra veszik az MLM tevékenység folytatását, akiknek korábban ez meg sem fordult a fejében.
Mindez annak köszönhető, hogy az internetes marketingmódszereket profi módon alkalmazni képes MLM-ezők, az értékesítésnek egy ügyfélbarát, kellemes élményt adó, és egyre népszerűbb változatát kezdik megismertetni a vásárlóközönséggel.
7.) Az internet jelentősen MEGKÖNNYÍTI A VÁSÁRLÓK ÉS ÉRTÉKESÍTŐK EGYMÁSRA TALÁLÁSÁT. A megfelelő helyeken - ahol a vásárlói célcsoport tagjai leggyakrabban megfordulnak - elhelyezett figyelemfelkeltő információkkal (pl. AdWords, e-target hirdetésekkel) könnyen elérhető a reménybeli vásárlók magunkhoz vonzása. A keresőmotorok a kulcsszavak segítségével igazán egyszerűvé teszik a vásárlóknak, hogy a számukra legmegfelelőbb termékeket és szolgáltatásokat a nekik legkedvezőbb feltételek mellett szerezhessék be.
"Az MLM vállalatok közötti verseny a jövőben leginkább nem a termékek és szolgáltatások minőségén, hanem a termékforgalmazók
szakértelmén, rátermettségén és az általuk alkalmazott eszközök és
módszerek hatékonyságán fog eldőlni."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése