Gyakran foglalkoztat az a kérdés, hogy mi volt az oka annak, hogy régebben olyan kevesen váltak munkatársainkká a honlapjainkra látogató érdeklődőkből.
Végül is az alább négy okot sikerült meghatároznom:
Végül is az alább négy okot sikerült meghatároznom:
1.) Nem a megfelelő emberekkel beszéltem
Amikor az MLM jövedelemszerző lehetőségről anyagilag tönkrement személyeknek kezdesz el beszélni, akkor nem a megfelelő emberekkel tárgyalsz. Természetesen a legtöbben ugye nem fogják azt neked, mindjárt a bemutatkozásnál elárulni, hogy anyagilag a "padlón vannak"? Nos, a válasz erre az, hogy: de IGEN! Azonnal el fogják ezt árulni. Neked csupán alaposan oda kell figyelni arra, amit mondanak.
Amikor az érdeklődőd a következőket mondja: "Mennyibe fog ez nekem kerülni?" ahelyett, hogy azt kérdezné: "Mennyit fogok tudni majd keresni ebben a vállalkozásban?", már el is árulta neked, hogy milyen anyagi helyzetben van!
Hagyj fel a szellemileg "én anyagilag a padlón vagyok" felfogással rendelkezők magadhoz vonzásával, és inkább kezdd el vonzani a sikerorientált, nyerő típusú személyeket azáltal, hogy megváltoztatod az önmagadról és másokról alkotott véleményedet.
Végül is te nem egy mindenkit "megmentő" személy vagy, hanem egy vállalkozó, aki a hozzá hasonló észjárású és beállítottságú személyeket keresi. Igyekezz az embereket olyannak látni, mint amilyenek, ne pedig - a vágyvezérelt gondolkodásodnak engedve - olyannak, amilyennek te szeretnéd őket látni. Így nagy csalódásoktól kímélheted meg magad a jövőben.
2.) Képtelen voltam túlkiabálni a "bazári ricsajt"
Ha azt tapasztalod, hogy a számodra megfelelő személyek nem jelentkeznek nálad, akkor egyszerűen az a helyzet, hogy nem sikerül neked kiemelkedni a többi MLM-ező közül. A hangod elvész a többiek "bazári ricsajában"! Ma már minden reménybeli vásárló- vagy munkatársjelöltedet számtalan e-maillel bombázzák a versenytársaid.
Alig győzik kigyomlálni a postaládájukból a rengeteg kéretlen reklám e-mailt, melyek között egyre nehezebb megtalálniuk a számukra igazán fontos információkat tartalmazó leveleket.
Napjainkban az emberek komoly információtúlterheltségben szenvednek. Közismert tény, hogy amikor valakit eláraszt a "bőség választéka" akkor ösztönösen "lebénul", és semmit sem tesz. Vagy egy másik módját választja a reagálásnak, "próba szerencse" alapon rábízza a döntését a véletlenre, és egy rossz megoldásnál köt ki.
Ez a helyzet a profi MLM-ezőknek egy jó lehetőséggel szolgál arra, hogy magasan a többiek feje fölé emelkedve, kézen ragadják az érdeklődőket, és egy "valódi" vállalkozással ismertessék meg őket.
Ez a helyzet a profi MLM-ezőknek egy jó lehetőséggel szolgál arra, hogy magasan a többiek feje fölé emelkedve, kézen ragadják az érdeklődőket, és egy "valódi" vállalkozással ismertessék meg őket.
Mihelyt az érdeklődőiddel sikerül egyfajta "tanácsadóként" kapcsolatot létesítened, ahelyett, hogy azok csak egy kereskedőnek tekintenének, mindjárt megteremtetted a feltételét annak, hogy könnyen megkülönböztethessenek az MLM-ezők tömegétől.
Ha képezve magadat alkalmassá válsz arra, hogy segíthess az embereknek azokat a kérdéseket feltenni, amelyeket fel kellene tenniük önmaguknak (de ők erre képtelenek), már könnyű lesz a többiek feje fölé emelkedned. Ezáltal profi MLM-ezőként fogod tudni pozícionálni magad az érdeklődőid fejében. A leendő munkatársak olyan személyekkel akarnak együttműködni, akik őszintén segítségükre voltak, és akiktől ugyanilyen segítségre számítanak a későbbiekben is ahhoz, hogy elérhessék a céljaikat.
3.) Nem végeztem semmiféle utánkövetést
Napjainkban az élet nagyon felgyorsult. Ha egyszer már felvettük a kapcsolatot az érdeklődőnkkel, természetesnek tűnik az, hogy az illető alaposan megfontolja a döntését, és azok, akik nem jeleznek vissza, egyszerűen a "komolytalan" vagy a "nem érdekli a dolog" kategóriába kerülnek besorolásra.
Egy ideális helyzetben valóban ez lehetne a megoldás. Sajnos a jelenlegi állapotokra ez nem mondható el. Ma egy olyan világban élünk, ahol számtalan figyelemelvonó csábításnak vannak kitéve az emberek. Családi problémákra, autójavítási gondokra, gyermekekkel kapcsolatos kérdésekre, és ehhez hasonlókra gondolok.
Tehát érdemes utánkövetést végeznünk az érdeklődőinkkel. Nem kell azonban üldözőbe venni őket, de kitartónak kell lennünk ebben a dologban. Nem szükséges kizárólag egyfajta módszert alkalmaznunk. Választhatunk a telefon, SKYPE, e-mail, sőt a képeslapos módszer között is. Én leginkább az autoreszponder (automata e-mail küldő) használatát ajánlom.
Ebben az esetben az egész folyamat egy "időzítési" feladattá alakítható át. A rendszer addig folytatja az érdeklődő személy információkkal való ellátását, ameddig a megfelelő alkalom be nem következik az illető életében.(Van olyan munkatársunk, aki több, mint 2 éven keresztül rendszeresen fogadta a hírleveleimet, és csak azt követően döntött úgy, hogy csatlakozik hozzánk...)
4.) Nem tudtam, hogyan találjak rá MINŐSÍTETT érdeklődőkre
Hát igen! Ez az igazi kihívás sok MLM-ező számára. Előbb-utóbb mindenki kifogy a "meleg piaci" érdeklődőiből (egyre többen vannak olyanok, akik az indulásnál már eleve nem is kívánnak az ebbe a kategóriába tartozó személyekkel foglalkozni). Felmerül tehát a kérdés, HOL tudok emberekkel megismerkedni?
Vannak, akik címlistákat vásárolnak (ez a módszer - szerencsére - itthon ma még nem annyira elterjedt...) és szép összegeket kiadnak, többnyire hiába!
Mások saját érdeklődői listát kezdenek el létrehozni hirdetések feladásával (ez ma már szintén nem egy olcsó vállalkozás).
Az okos MLM-ezők elsajátítják a különféle olcsó vagy ingyenes módszereit a SAJÁT érdeklődői listák elkészítésének. Ma már széles választék áll ezekből rendelkezésre.
Képzeld el, milyen csodálatos lenne, ha hétről hétre érdeklődők sokasága jelentkezne nálad, és neked ez szinte semennyi pénzbe sem kerülne!
Azt tanácsolom, hogy időnként látogass el ide erre a blogomra, mert a jövőben számos ezzel a témával kapcsolatos információval igyekszem majd szolgálni.
Addig is sikeres hálózatépítést kívánok!
Bizonyára emlékszel még az egyik kedvenc mondásomra:
"A siker nem azon múlik, hogy megtaláljuk-e a megfelelő embereket. Nekünk kell megfelelő személlyé válnunk, és akkor az emberek ránk találnak és követi fognak bennünket."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése