Egy profi toborzása a hálózatodba felér ezer tökfejével.
A tökfejeket én úgy határozom meg, hogy olyan személyek, akik nem bíznak önmagukban, és akiknek nem volt eddig alkalmuk átlagon felüli sikerélményekben részesülniük. A vezetők többsége alig vitatná ennek a megfogalmazásnak a helyességét, mégis közülük sokan tanítják az embereiket olyan stílusú bemutatók tartására, aminek eredményeként azok leginkább csak tökfejeket képesek magukhoz vonzani.
Tudod jól, hogy a tökfejek ingyen szeretnének megkapni mindent, és abban reménykednek, hogy majd valaki gazdaggá fogja tenni őket. Imádják hallani az ilyen mondatokat mint, hogy "A vállalkozásodat akár egész napodat egy pizsamában eltöltve is felépítheted." Vagy "Nem kell senkivel sem személyesen beszélgetned, az internet mindent elvégez helyetted." Az átlagembereknek LOTTO mentalitásuk van. És arra várnak, hogy a sült galamb a szájukba repüljön. Abban reménykednek, hogy egyszer majd csak eljön hozzájuk a mesebeli királyfi a fehér lovon, és valóra váltja az álmaikat.
Ezt szokták "önámító gondolkodásnak" nevezni.
Az ilyen gondolkodásmódnak az alapját a tehetetlenség és félelem érzése képezi. Az átlagembereknek nagyon kevés az önbizalma, viszont hajlamosak másoknak sok mindent elhinni.
Ez a magyarázata annak, hogy az emberek döntő többsége a TV nézés túlzásbavitelében keres megoldást, illetve a mértéktelen alkohol- és kábítószer fogyasztásba, vagy a szerencsejátékok élvezetébe menekül.
Mindezeknek a dolgoknak az alkoholt és a kábítószereket leszámítva megvan a létjogosultságuk, viszont az átlagemberek szellemileg gyógyszerezett állapotban tartásáért és érzelmi csalódottságukért a felelősség őket terheli.
Miközben az átlagemberek belefelejtkeznek a kritikai szemléletmódot nem igénylő, szórakozási és kikapcsolódási lehetőségek túlzott igénybevételébe, a lakosság felső 5 %-át képező réteg tagjai pedig, kezükbe veszik a világ dolgainak az irányítását.
Ha úgy gondolod, hogy eltúlzom a dolgokat, végezz egy kis kutatást az alkohol és kábítószer értékesítés, valamint a szórakoztatóipar bevételeiről. Ez az oka annak, hogy Jim Carrey és más hozzá hasonló média sztárok akár 20 millió dollárt is megkapnak egy-egy filmszereplésükért. Ami a kábítószer kereskedelmet illeti, az USA történelemében az eladott termékek listájának első helyén a kokain áll.
A tömegek közösségi tudatára a legnagyobb hatást a televízió és a média gyakorolja. Sokkal többen tudják azt, hogy kit szavaztak ki a társai a szigetlakók közül, és küldtek haza, mit azt, hogy ő maguk mit szeretnének az életükben elérni. Az a helyzet, hogy az emberek döntő többsége inkább mások tanácsainak követése mellett dönt, ahelyett, hogy saját kritikai véleményére hallgatva élné az életét. Az előbbi kétségkívül jóval könnyebben megvalósítható.
Ebben rejlik a különbség az objektív valóságban és a tévhitekben élés között. Íme a véleményem erről a témáról: Ha úgy fogod bemutatni az üzleti lehetőségedet, hogy az megtetszen az emberek többségének, akkor nagy számban fogod toborozni a tömegeket a hálózatodba, akik azon kívül, hogy semmit sem csinálnak, csupán őrületbe fognak téged kergetni.
Ha a valóságnak megfelelően mutatod be az üzleti lehetőségedet, akkor a tökfejeket el fogod riasztani magadtól, viszont vonzani fogod a bajnokokat!
A tökfejek azt fogják veled elhitetni, hogy egy nagy csoportod van, pedig valójában csak egy csomó olyan személyt sikerült magad köré összegyűjteni, akik csak az ingyen vacsorára várnak. Tekintsd magad szerencsésnek, ha az ilyenek legalább havonta rendszeresen vásárolnak tőled termékeket és menj tovább.
Ne ábrándozz olyanról, hogy a legtöbb esetben a tökfejekből is bajnokok lesznek. A többségükből nem lesz. Ahhoz túl sok erőfeszítésre van szükség, és ők nem bíznak annyira önmagukban, hogy mindezt megtegyék.
Akkor hogyan fogod a bemutatódat megtartani, hogy a bajnokokat vonzhasd magadhoz?
Használj valóság alapú szókincset. A bajnokok tudják, hogy nincs ingyen vacsora, ezért soha sem keresnek ilyesmit. Amit ők szeretnének megtalálni, az egy tisztességes üzleti vállalkozás, amitől lázba jönnek, és ami nyereséget képes hozni számukra. A választ a te üzleti ajánlatod képezi, természetesen mindenféle erőltetéstől, túlzásoktól a gyors és könnyű sikerrel való hitegetéstől mentesen. Rajtad múlik, hogy ilyen módon tartod-e meg a bemutatódat. Ítt van néhány ajánlott mondat amelyeket sikerrel használhatod a jövőben:
- "Az MLM nem könnyű, de a ha megfelelően felépíted a hálózatodat, rendkívüli előnyökhöz juthatsz."
- "Az MLM hátrányát nem maga a vállalkozás képezi , hanem az a mód, ahogyan az embereknek azt bemutatják. Hasonlóan, mint ahogyan a használt autókereskedők is többnyire rossz hírnévvel rendelkeznek. Ennek természetesen semmi köze sincs a használt autókhoz, inkább arra a módszerre vonatkozik, ahogyan a kereskedők igyekeznek azokat eladni."
- "Azt tanácsolnám neked, hogy tekintsd ezt egy tartalék karrierlehetőségnek, vagy egy lehetséges kitörési stratégiának a jelenlegi helyzetedből."
- "Egyik sikeres személytől a másikig haladva ez a vállalkozás a hatástöbbszörözésről szól. Itt az emberi kapcsolataink, a hírnevünk és tekintélyünk, az időnk és a pénzünk hatástöbbszörözésére nyílik lehetőség."
- "A siker sikert szül. Mi nem futunk senki után. Olyan személyeket keresünk, akik legalább annyira sikeresek, hogy felismerjék ebben a vállalkozásban rejlő lehetőségeket. Nem akarom, hogy megmosolyogjál, de mi elég jól meg tudjuk állapítani, hogy kivel vegyük fel a kapcsolatot erről a vállalkozásról való tájékoztatás céljából."
- "Nem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy ez a vállalkozás könnyű, mert nem az. A veled azonos tekintéllyel és tapasztalattal rendelkezők számára ez lódításnak tűnne. De a te ismerős kapcsolataidat és hitelességedet az én tapasztalataimmal ötvözve rendkívül hatékony csapatot alkothatnánk."
- "Igen a termékek ára húzós, de ugyanez a helyzet a Ritz-Carlton szálloda szobáival is. Az ügyfeleink a magas minőséget fizetik meg és a kiváló szolgáltatásunkat, hasonlóan mint azt a Ritz szállodában teszik."
Érted a lényeget? Beszéld a bajnokok nyelvét, és akkor a bajnokokat fogod magadhoz vonzani! Hagyd, hogy a tökfejekkel mások foglalkozzanak!
A bejegyzés készítéshez Steve SIEBOLD egyik cikkében olvasottakat is felhasználtam.
Egy OLIMPIKON kihívása:
1. Ha van szenvedélyed és jövőképed, de NEM cselekszel: akkor csak álmodozol.
2. Ha van jövőképed és cselekszel, de NINCS szenvedélyed: akkor középszerű leszel.
3. Ha van szenvedélyed és cselekszel, de NINCS jövőképed: el fogsz jutni valahová, de azt veszed majd észre, hogy nem a megfelelő célt érted el
(Marilyn KING – Olimpiai öttusázó)
1 megjegyzés:
Szuper ez a levél (is).
Köszönöm! :D
Megjegyzés küldése