Az olyan milliárdosok, mint Bill Gates vagy Warren Buffet közismerten nagyobb összegeket adományoznak különféle jótékonysági célokra, mint amennyit egy átlag milliomos szokott egész élete során. Minden kétséget kizáróan az adományozás fontos szerepet játszik a sikeres vállalkozók életében.
Amikor adományozásról beszélünk, a legtöbben általában csak a pénzre gondolnak, pedig annyi minden van még, amit a pénzünkön kívül másoknak odaadhatunk.
Közismert tény az, hogy az egyik legértékesebb jövedelemtermelő erőforrásunk az IDŐNK! Soha sem rendelkezünk belőle elegendő mennyiséggel, és senki sem akarja elpocsékolni az idejét. Azonban ha nem tanuljuk meg az időnket másoknak odaadni, nekünk sem lesz belőle elegendő. Ebben az esetben is érvényes a viszonzás alapelve: "Ki mint vet, úgy arat."
A sikeres vállalkozások alapját az emberi kapcsolatok képezik, és a kapcsolatok kialakításához időre van szükség. Az emberek azokkal a személyekkel üzletelnek, akit ismernek, kedvelnek és - akiben megbíznak, és lehetetlenség megbízni bárkiben is, aki nem hajlandó nekünk ajándékozni az idejéből.
Az MLM alapjaiban is nagyon különbözik a hagyományos vállalkozásoktól, hiszen az üzletépítésünkben részt vevő partnereink, kedvük szerint bármikor faképnél hagyhatnak bennünket. Bedobhatják a törülközőt és leléphetnek, és mi semmit sem tehetünk ez ellen. De hányan szoktak az emberek közül eltávozni egy olyan bizalmas kapcsolatból, ami éveken át érlelődött?
Amikor egyesek olyan viszonyba kerülnek velünk, hogy megosztják velünk az életcéljaikat, álmaikat és vágyaikat, akkor annyira élvezzük a bizalmukat, hogy a legbensőbb titkaikat is hajlandók nekünk elárulni. Azonban senki sem fogja nekünk a szívét kiönteni, ha nem adunk nekik erre időt.
A tapasztalt MLM-ezők nagyon jól tudják, hogy ez a szakma, jelentős időáldozattal jár, amikor türelmesen meghallgatjuk a partnereinket. Van egy közismert mondás is erre vonatkozóan: „A Teremtő egy szájat és két fület adott nekünk, hogy többet tudjunk odafigyelni, mint beszélni.” Elő fog majd gyakran fordulni minden MLM-ező életében, amikor úgy gondolja, hogy nem engedhet meg annyi időt egy partneri beszélgetésre. Én az ilyen esetben azt tanácsolom, hogy érdemes megfontolni, azt nem engedhetjük meg, hogy ne fordítsunk rá annyi időt!
Elgondolkodtál-e már azon, miért van az, hogy egyes MLM vezetők mellett életük végéig kitartó hűséges munkatársakat találunk, míg másoknál jönnek-mennek a frissen belépő munkatársak?
Azt hiszem, hogy a válasz egyszerű: valamennyien magunkon viselünk egy láthatatlan jelzést, ami a következő üzenetet tartalmazza: „Segíts nekem abban, hogy fontosnak érezzem magam!”
Nagyon könnyű kilépni egy olyan üzleti kapcsolatból, amelyikben soha sem éreztük jól magunkat, de senki sem akar elhagyni egy olyan barátot, aki képes bennünket őszintén meghallgatni és a szívén viseli a dolgainkat. Az ilyen barátságok keltik az emberben az egyedi, értékes és fontos személy érzetét. Az ilyen barátság valóban kincset ér.
A legközelebbi alkalommal, ha majd késztetést érzel arra, hogy rövidre fogd egyik partnereddel folytatott beszélgetésedet, vagy ne hívj vissza valakit, állj meg egy pillanatra és gondolkodj el azon, hogy mennyibe fog ez neked kerülni. Semmiféle összeg nem képes helyettesíteni egy elvesztett barátságot. Végül is, amikor egy hálózatot építünk fel magunk körül, valójában az időnket nem egyszerűen eltöltjük az érdeklődőinkkel vagy az üzleti partnereinkkel, hanem befektetjük azt a jövőnkbe.
Amikor adományozásról beszélünk, a legtöbben általában csak a pénzre gondolnak, pedig annyi minden van még, amit a pénzünkön kívül másoknak odaadhatunk.
Közismert tény az, hogy az egyik legértékesebb jövedelemtermelő erőforrásunk az IDŐNK! Soha sem rendelkezünk belőle elegendő mennyiséggel, és senki sem akarja elpocsékolni az idejét. Azonban ha nem tanuljuk meg az időnket másoknak odaadni, nekünk sem lesz belőle elegendő. Ebben az esetben is érvényes a viszonzás alapelve: "Ki mint vet, úgy arat."
A sikeres vállalkozások alapját az emberi kapcsolatok képezik, és a kapcsolatok kialakításához időre van szükség. Az emberek azokkal a személyekkel üzletelnek, akit ismernek, kedvelnek és - akiben megbíznak, és lehetetlenség megbízni bárkiben is, aki nem hajlandó nekünk ajándékozni az idejéből.
Az MLM alapjaiban is nagyon különbözik a hagyományos vállalkozásoktól, hiszen az üzletépítésünkben részt vevő partnereink, kedvük szerint bármikor faképnél hagyhatnak bennünket. Bedobhatják a törülközőt és leléphetnek, és mi semmit sem tehetünk ez ellen. De hányan szoktak az emberek közül eltávozni egy olyan bizalmas kapcsolatból, ami éveken át érlelődött?
Amikor egyesek olyan viszonyba kerülnek velünk, hogy megosztják velünk az életcéljaikat, álmaikat és vágyaikat, akkor annyira élvezzük a bizalmukat, hogy a legbensőbb titkaikat is hajlandók nekünk elárulni. Azonban senki sem fogja nekünk a szívét kiönteni, ha nem adunk nekik erre időt.
A tapasztalt MLM-ezők nagyon jól tudják, hogy ez a szakma, jelentős időáldozattal jár, amikor türelmesen meghallgatjuk a partnereinket. Van egy közismert mondás is erre vonatkozóan: „A Teremtő egy szájat és két fület adott nekünk, hogy többet tudjunk odafigyelni, mint beszélni.” Elő fog majd gyakran fordulni minden MLM-ező életében, amikor úgy gondolja, hogy nem engedhet meg annyi időt egy partneri beszélgetésre. Én az ilyen esetben azt tanácsolom, hogy érdemes megfontolni, azt nem engedhetjük meg, hogy ne fordítsunk rá annyi időt!
Elgondolkodtál-e már azon, miért van az, hogy egyes MLM vezetők mellett életük végéig kitartó hűséges munkatársakat találunk, míg másoknál jönnek-mennek a frissen belépő munkatársak?
Azt hiszem, hogy a válasz egyszerű: valamennyien magunkon viselünk egy láthatatlan jelzést, ami a következő üzenetet tartalmazza: „Segíts nekem abban, hogy fontosnak érezzem magam!”
Nagyon könnyű kilépni egy olyan üzleti kapcsolatból, amelyikben soha sem éreztük jól magunkat, de senki sem akar elhagyni egy olyan barátot, aki képes bennünket őszintén meghallgatni és a szívén viseli a dolgainkat. Az ilyen barátságok keltik az emberben az egyedi, értékes és fontos személy érzetét. Az ilyen barátság valóban kincset ér.
A legközelebbi alkalommal, ha majd késztetést érzel arra, hogy rövidre fogd egyik partnereddel folytatott beszélgetésedet, vagy ne hívj vissza valakit, állj meg egy pillanatra és gondolkodj el azon, hogy mennyibe fog ez neked kerülni. Semmiféle összeg nem képes helyettesíteni egy elvesztett barátságot. Végül is, amikor egy hálózatot építünk fel magunk körül, valójában az időnket nem egyszerűen eltöltjük az érdeklődőinkkel vagy az üzleti partnereinkkel, hanem befektetjük azt a jövőnkbe.
„A reménybeli vásárlóink mindenekelőtt az odafigyelő képességünket vásárolják meg,
és csak ezt követően hajlandók mérlegelni az ajánlatunkat.”
(Kajárik Béla)
és csak ezt követően hajlandók mérlegelni az ajánlatunkat.”
(Kajárik Béla)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése