Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2007. szeptember 5., szerda

Mi különböztet meg Téged az MLM céged többi termékforgalmazójától?


Napjainkban egy új trendre figyelhetünk fel az itthoni MLM szakmában. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az MLM-ezés gondolatával foglalkozók – bizonyára az Internetnek köszönhetően – gyakran egyre érdekesebb kérdéseket tesznek fel a leendő szponzoraiknak.

Látható, hogy leginkább az a kérdés merül fel náluk, hogy miért az adott személy, nem pedig, ugyanazon cég egy másik termékforgalmazójának segítségével lenne érdemesebb az adott MLM vállalthoz csatlakozniuk? Milyen előnyt jelenthet számukra a megismert személy? Korábban, szinte természetes dolog volt az, hogy minden új belépőnek az lett a szponzora, akinek sikerült az illetővel megértetnie az MLM-ben rejlő előnyöket.

Az igazság ugyanis az, hogy az esetek többségében az új munkatárs jelölteket sem annyira az MLM cég történelme, sem a jutalékrendszere nem érdekli különösebben. Amit az újonnan belépők igazán fontosnak tartanak, és megfogalmaznak a leendő szponzorukkal szemben az a következő:



Van-e jelenleg egy olyan rendszered, amivel sikert érsz el, fogsz-e nekem is segíteni abban, hogy ezt a bevált módszeredet megtanuljam?

(Ha képes vagy hatékonyan értékesíteni a termékeket, akkor annyit kereshetsz, amennyit csak akarsz, függetlenül attól, hogy milyen a jutalékrendszere a cégnek.)

A rendszer alatt persze nem azt kell érteni, hogy készítsd el az ismerőseid névlistáját, vagy osztogass termékmintákat, meg ehhez hasonlókat. Az érdeklődők a konkrét eredményeidre és VALÓDI marketing rendszeredre kíváncsiak, tehát arra, hogy az alkalmas-e előre kiszámítható, nem pedig, a véletlenen múló, jól mérhető eredmények elérésére? Ha magad sem érsz el jó eredményeket, és így próbálsz partnereket toborozni, akkor vagy az általad követett úgynevezett „rendszerben” van a hiba, vagy önmagadban.

Gyakran lehet megfigyelni azt, hogy vannak, akik miközben nem képesek sikereket elérni, igyekeznek partnereket toborozni a hálózatukba, és azt mondják nekik, hogy *mindössze csak a rendszerüket kell majd követni.* Gondolj csak bele: Ha mindössze csak az ajánlott rendszert kellene követni, de te nem érsz el vele sikereket, akkor vagy kétségbe kellene vonni a rendszer működőképességét; vagy olyan kérdéseken kellene elgondolkodni, hogy miként lehetne azon változtatni.

Az emberek személyekhez és nem vállatokhoz csatlakoznak. A jelölteknek joguk van megtudni, hogy mi az, ami téged megkülönböztet a vállalat több ezer másik termékforgalmazójától. Amikor erre rájössz, és önmagadat igyekszel ellőbb eladni, elkezdesz majd olyan személyeket magadhoz vonzani, akikkel szívesen dolgozol együtt, és tekintélyre kezdesz szert tenni a vevőjelöltjeid szemében is.


Emlékezz csak arra, hogy előre kiszámítható eredményeket produkáló üzleti vállalkozásra van szükséged, nem pedig olyanra, ami csak a véletlenre és a reményre épül.

Nincsenek megjegyzések: