Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2007. szeptember 9., vasárnap

Új tendenciák az MLM-ben

Az MLM szakma alapvető változásoknak néz elé, mivel a közelmúltban számos új internetes eszköz látott napvilágot, és alkalmazásuknak köszönhetően egy teljesen új kultúra elterjedése van kialakulóban!

"A számítógép sokkal több, mint egy mindent megváltó írógép, vagy egy kényelmes telefonkönyv… Az InterNET egy azonnali globális kommunikációs rendszer. A siker kulcsa az, hogy mennyire vagy képes az InterNET-et az IDŐKIHASZNÁLÁSOD javítása céljából igénybe venni."
(Paul Zane PILZER)

Ezek az új infotechnikai eszközök (blog, vlog, podcast, web audio, web konferencia, autoreszponder, fórumok, online video), hogy csak néhányat említsek közülük, megkönnyítik az internetes ismerkedést, kapcsolatfelvételt, bemutatók tartását, utánkövetést és a csoporttagok továbbképzését.

Alaposan fel van adva a lecke az eddig csupán "hagyományos" MLM eszközöket alkalmazók számára, hiszen van mit megtanulni. Aki már hosszabb ideje foglalkozik MLM-mel, nagyion jól tudja, hogy itt egy folyamatos - élethosszig - való tanulásról van szó. Olyan tantárgyak elsajátítására nyílik mód, amelyeket az iskolákban jelenleg nem tanítanak, és a jelek szerint egyhamar nem is fognak…

Változóban van a marketing filozófia is. Hiszen most már nem vevőket kell vadászni, hanem közösségeket érdemes felépíteni, ott összeismerkedni a hozzánk hasonló értékeket valló személyekkel, és tanáccsal ellátni őket. Az értékesítést pedig, hagyni kell, hogy arra spontán módon csupán, mint egy mellékhatásként kerüljön sor.

A hagyományos marketing kelléktárat nyugodtan ki lehet dobni és az összes eddig megtanult "vevő beugrató" trükköt el lehet felejteni. Az emberek ma már egyre inkább rühellik azt, ha észreveszik, hogy manipulálni akarják őket, és egyre jobban kiképezik magukat az ilyen "támadások" elhárítására.

Csak egy példa a sok közül:
A klasszikus "lezárási technikákat" (más szóval, a vásárlást kikényszerítő módszereket) nincs többé értelme alkalmazni, amikor pénz-visszafizetési garanciával értékesítenek egyre több terméket. Adott időn belül (pl. 30 nap) a vevő bármikor vissza adhatja a terméket (még abban az esetben is, ha az mondjuk egy fogyasztási cikk, pl. táplálékkiegészítő, aminek a dobozában szinte alig maradt már a termékből...) és visszakapja a pénzét 100 százalékban!
Tehát nem lezárni kell egy leendő vásárlóval folytatott, értékesítéssel kecsegtető aktust, hanem megnyitni egy életre szóló kapcsolatot! Hiszen a vevőérték alapjait csak ezáltal leszünk képesek hosszú távra megalapozni.

Egy ilyen esetben mire ment az ügyes vigéc, a vevő beugrató technikája eredményességével?

Nem véletlen jelenség az, hogy egyre gyakrabban a klasszikus kereskedői vénával rendelkező adottságú személyektől egészen eltérő karakterű személyek kezdenek megjelenni a mai kereskedelemben. Olyanok, akik fejében korábban még ötlet szintjén sem merült fel, hogy valaha is a kereskedelemben fognak tevékenykedni.

A marketingben is új formák és kifejezések látnak napvilágot. Egyre gyakrabban hallunk olyan kifejezéseket, hogy kapcsolati -, felvilágosító-, ügyfélbarát marketing. Mindez azt tükrözi, hogy a korábbi "legyőző" (vevő szerző) mentalitás helyett, az együttműködő készség kezd dominálni. Ez felel meg jobban, a kialakulóban lévő érzelemvezérelt gazdaság követelményeinek, melyben minden bizonnyal egyre több ilyen - korábban említett - értékesítéssel foglalkozó, új típusú "szereplőre" lesz majd szükség.

Nincsenek megjegyzések: