Tippek, ötletek, meglátások MLM-ezőknek

2009. július 21., kedd

Kapcsolatépítés az Online MLM-ezők gyakorlatában

Mielőtt egy online vásárló arra szánná rá magát, hogy átutalja a számlánkra a tőlünk megvásárolandó termék vételárát, komoly feladat megoldásán kell sikerrel túljutnunk.

Mi ez a feladat? A reménybeli vásárlónknál a hitelünk megalapozása és az illető bizalmának kiérdemlése. Ennek kizárólagos módja a kapcsolatépítésben rejlik.

Jó hírem ebben a témában az, hogy több formában is módunkban áll kapcsolatot kiépítenünk, legyen szó akár a blogunkról, az értékesítő honlapunkról, az e-mailjeinkről, és a telefonbeszélgetéseinkről (mostanában egyre inkább a Skype kezd népszerűvé válni az MLM-ezők körben és úgy általánosságban is.)

Beszéljünk most arról, hogyan is kell ezt csinálni.

Az emberi viselkedéstudomány kutatók véleménye szerint nagyon változatos módon szoktuk befogadni az új információkat. Ez azt jelenti, hogy vannak akik a látásuk (video), mások a hallásuk (MP3) és olyanok is vannak, aki a tapintásuk (kinyomtatható PDF fájlok, listák) segítségével képesek legeredményesebben tanulni.

Az értékesítéssel foglalkozó MLM-ezőknek tehát az érdeklődőiket mindezeknek a figyelembe vételével kell képesnek lenniük tájékoztatni. A napjainkban rendelkezésünkre álló műszaki eszközöknek köszönhetően módunkban áll, hogy könnyen elérjük és a számukra legmegfelelőbb "tanulási nyelven" tájékoztassuk az reménybeli vásárlóinkat.

Bizonyára emlékszel még a kilencvenes évekre, amikor az MLM-ezők számára kezdetben a kontakt magnókazetták, később a kontakt CD-k képezték az alapvető kapcsolatfelvételt elősegítő segédeszközt, amit kölcsön adtak a reménybeli vásárlóiknak és munkatárs jelöltjeiknek.

Később ezeket felváltották a VHS video kazetták és DVD-k. Napjainkban már a honlapokba beágyazott video klipek vették át a szerepét a korábban említett eszközöknek.

Az internet olyan módon teszi lehetővé az érdeklődőinkkel való kapcsolatfelvételt, amire eddig még soha nem nyílt alkalom. És minderre az adott személy tanulási stílusának legjobban megfelelő formában van lehetőségünk.

Gondoltál-e már arra, hogy az érdeklődőkkel való kapcsolatépítés leginkább az udvarláshoz hasonlítható?
Amikor például egy "élő" video telefonbeszélgetést folytatunk egy személlyel, egészen más benyomást vagyunk képesek kelteni az illetőben, mint az az MLM-ező, aki csupán egy reklámlevelet tud eljuttatni a reménybeli vásárlóihoz.

Ennek eredményeként nyílik módunk arra, hogy megalapozzuk a márkanevünket, személyes kapcsolatot létesíthessünk és emlékezetes benyomást kelthessünk magunkról, megmutassuk az egyéniségünket és bebizonyíthassuk szakértelmünket.

Az igazán előnyös a video technika alkalmazásában az, hogy úgy a látásuk, mint a hallásuk alapján könnyebben tanulók számára egyaránt élvezetes módon tudunk bemutatkozni.

Az érdeklődőinkkel való kapcsolatfelvétel egy másik formája, szó szerint lehetővé teszi azt, hogy tárt kapukkal várjuk a velünk beszélgetni szándékozókat.
Jó példa erre ez a mostani blog bejegyzésem is, amelynek a végén bárkinek módjában áll beírni a véleményét, feltenni egy kérdést, vagy kiegészíteni az eddig elmondottakat.

Az online MLM-ezők számára az egyik legnehezebben megoldható feladatot a hírleveleikre feliratkozók és a honlapjukra látogatók szóra bírása jelenti. Az ideális helyzet az lenne, ha az érdeklődőink önmaguktól kezdenének el beszélni saját magukról. Ezáltal számunkra értékes információkkal szolgálnának, és megkönnyíthetnék a későbbi ajánlatunk testreszabott megfogalmazását.

A WEB 2-es technikák megjelenése ezen a területen valóban áttörést jelent, az online marketingesek nagy örömére.

A felvett kapcsolat továbbépítésére és a párbeszéd folytatására ma már számos korszerű megoldás közül választhatunk. Napjainkban egyre kiemelkedőbb szerep jut az online közösségek folyamatosan bővülő választékának.

A frissen kötött ismeretségek és "barátságok" lehetőséget teremtenek arra, hogy megismerjük milyen problémák megoldása foglakoztatja leginkább a beszélgetőpartnerünket. Így igen értékes adatok birtokába juthatunk, amelyeket felhasználhatunk a következő blog bejegyzésünknél. Még jobban meg tudunk ezáltal felelni az érdeklődőink igényeinek.

Képzeljük most a helyébe magunkat egy online MLM-mel foglalkozó érdeklődőnknek. Mi érdekelné őt leginkább, amikor a Google keresőbe beírja a gondosan megválasztott kulcsszavait?

Íme lehetőségek:
  • Megoldások keresése. Például: hogyan lehetne megnövelni a honlapom látogatottságát?
  • Információszerzés. Például: Melyek a legkiválóbb MLM vállalatok?

Nézzük meg, hogy milyen fő részekből is áll akkor egy online kapcsolatfelvevő és kapcsolatépítő rendszer.
  1. Hirdetésfeladás vagy tartalom kihelyezés az érdeklődőink által keresett megoldások témájában.
  2. Honlap „kapu” oldalak (itt lehet megadni a kapcsolati adatokat: név, e-mail cím, telefon), amelyek visszatükrözik az érdeklődők aggodalmát és az őket foglalkoztató kérdéseket.
  3. E-mailek, blog és aktív közreműködés az online közösségi portálokon hitelünk megalapozása és az irántunk érzett bizalom megerősítése céljából.
Az EREDMÉNY: egy új partner-munkatárs

"Napjainkban világszerte egészen új vállalkozásfajták megjelenésének lehetünk szemtanúi. Valóban alapvető változások tapasztalhatók abban, ahogyan az emberek bármit is megvásárolnak vagy eladnak. És ezzel egyidőben a megélhetési források előteremetése területén is radikális módosulást figyelhetünk meg az emberek törekvéseiben és lehetőségeiben egyaránt. Ezt látjuk mindenhol. Ez ma már mindenütt érezhető. Minden egyre gyorsabban változik." (Networking Times – Nemzetközi MLM folyóirat)

1 megjegyzés:

Marcsi írta...

A honlapom látogatóinak szóra bírására nálam ragyogóan bevált a kérdőív, és a végére illesztett "Észrevétel, megjegyzés" rovat.